All Melody در یک استودیو تمام آنالوگ در یکی از قدیمی ترین استودیو های شرق آلمان رکورد شده است !

آلبوم جدید نیلز فرام All Melody دیروز (26 ژانویه) از رکورد لیبل Erased Tapes منتشر شد. این آلبوم جدیدترین آلبوم او بعد از آلبوم SOLO در سال 2015 است و ساختاری نسبتا متفاوت با کارهای قبلی او دارد و تاثیر موسیقی الکترونیک در آن بیشتر به چشم می آید. نکته جالب در مورد این آلبوم این است که فرام برای ضبط آن از یک استودیویی قدیمی و تمام آنالوگ استفاده کرده که تجهیز این استودیو حدود 2 سال زمان برده است.

Funkhaus یکی از ساختمانهای برجسته شهر است که در شرق برلین واقع شده است. ساخته شده در دهه 1950 با عظمت عجیب و غریب و معماری همانند بسیاری از ساختمان های شوروی، این ساختمان طراحی شده بود تا یکی از بهترین استودیو های ضبط و پخش جهان باشد. همچنین این ساختمان برای مدت ها جایگاهی برای رادیو محلی GDR و نماد آرزوهای گسترده آن بود.

در ادامه مصاحبه نیلز فرام در ارتباط با نحوه ساخت آلبوم و استودیوی جدیدش را تماشا کنید

[aparat id=”kDsIQ”]

Funkhaus اکنون بخشی مرکزی از تاریخ فرهنگی برلین است که در ضبط آلبوم جدید نیلز فرام All Melody نقش اصلی را ایفا کرده. فرام سالون شماره 3 این ساختمان را انتخاب کرده جایی که قبلا برای ضبط موسیقی مجلسی (chamber music) استفاده می شد. او حالا اینسترومنت های متعدد خود شامل انواع پیانو، کیبورد، سینتی سایزر را در این استودیو قرار داده و از ویژگی های آکوستیک منحصر به فرد ساختمان بصورت حرفه ای بهره برداری می کند.

همچنین بخوانید : بهترین آلبوم های موسیقی ۲۰۱۷ به انتخاب مجله وارونه

All Melody در سالن شماره 3 و با استفاده از Reverb و افکت هایی که از بازخورد صدا با دیوار های ساختمان بوجود آورده اند ضبط شده است که به گفته فرام می توان احساس فیزیکی که صدا تولید می کند را بطور کامل حس کرد.

آلبوم جدید نیلز فرام All Melody را از طریق اسپاتیفای گوش کنید.

 

در ادامه بخوانید :