باب دیلن ستاره موسیقی و برنده نوبل ادبیات سال 2016 میلادی، آلبوم سهگانه خود را با همین عنوان روانه بازار میکند.

باب دیلن که سال ۲۰۱۶ را با کسب جایزه نوبل ادبیات و حواشی پس از آن، به پایان برد، به هوادارانش اعلام کرده که نه یک آلبوم،نه دو آلبوم، بلکه سه آلبوم منتشر خواهد کرد.

این مجموعه با عنوان سهگانه شامل 30 قطعه از آثار هنرمندانی چون فرانک سیناترا، بیلی هالیدی و هنرمندان دیگری است که با برداشتی نو عرضه میشود.

سهگانه اولین آلبومی است که باب دیلن پس از کسب جایزه نوبل ادبیات منتشر میکند. 

دیلن در سال گذشته میلادی آلبوم فرشتههای سقوطکرده را که دربردارنده بازخوانی ترانههایی از سیناترا بود و در سال ۲۰۱۵ سایهها در شب را منتشر کرد.

آلبوم سهگانه از ۳۱ ماه مارس میلادی مصادف با فروردین ماه ۹۶ منتشر خواهد شد که سیدی اول این مجموعه با ۱۰ اثر، خورشید پایین میرود نام دارد و دو سیدی دیگر که هریک از آنها هم شامل ۱۰ ترانه میشود، عروسکهای شیطانی و دیر آمدن به خانه نام گرفتهاند.

باب دیلن ۷۵ ساله از نگاه بسیاری، تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکاست. برخی از ترانههای او توسط خوانندگان مشهور دوبارهخوانی شدهکه از جمله آنها میتوان به از فراز برج دیدبانی که توسط جیمی هندریکس اجرا شده است، اشاره کرد.

او در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی در اواسط دهه ۶۰ بسیار تاثیرگذار بود و به شکسپیر همنسلان خود شهرت یافت.

دیلن در پنج دههاخیر در موسیقی آمریکا یک پدیده بوده است. این هنرمند جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ را از آن خود کرد و اعطای این جایزه به او، حواشی بسیاری را بهدنبال داشت.