با یادگیری نحوه کاشتن  آووکادو، می توانید این میوه خوشمزه را در خانه خود  به راحتی رشد دهید.آوو کادو دارای فواید بسیاری برای سلامتی انسان است.اما متاسفانه آووکادو جزو میوه های گران قیمت است به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم نحوه کاشت آووکادو در منزل را برای شما آموزش دهیم با ما همراه شوید تا بدانیم آووکادو چگونه کاشته می شود ؟

آووکادو چگونه کاشته می شود ؟

آووکادو چگونه کاشته می شود ؟ شما می توانید این میوه خوشمزه را در منزل بکارید و از آن در تهیه سالاد و نوشیدنی های خود استفاده کنید.آوو کادو میوه ای بسیار مفید برای سلامت انسان است و همچنین باعث احساس سیری می گردد از این رو جایگاه ویژه ای در رژیم های غذایی دارد.این میوه گرمسیری، که شما می توانید به صورت یک سالاد یا نوشیدنی خاص آن را   مصرف کنید، اکنون به راحتی می توانید آن را  در بالکن و یا خانه خود بکارید.با خواندن این مقاله می توانید یاد بگیرید که آووکادو چگونه کاشته می شود ؟

آووکادو چگونه کاشته می شود ؟

در کاشت آووکادو 6 مرحله مهم را باید پشت سر گذاشته و رعایت کنید :

1-هسته آن را تمیز کنید

در ابتدا هسته آووکادو را از میوه آن جدا کرده و به خوبی تمیز کنید.شما باید توجه ویژه ای به پوست قهوه ای هسته آوکادو داشته باشید تا باعث از بین رفتن آن نشوید.

2-هسته را سوراخ کنید

دانستن این نکته که کدام طرف هسته در سمت بالا و کدام طرف در سمت پایین قرار دارد از نظر ریشه دارای اهمیت زیادی است. هسته یک آووکادو به شکل معمولی در قسمت بالا دارای شکل بیضی  بیشتر و در قسمت پایین صاف تر است.برای جوانه زدن هسته قسمت صاف تر آن را در آب قرار دهید.قبل از قرار دادن آن در آب سوراخ کردن آن را فراموش نکنید.

3-هسته را خیس کنید

بعد از سوراخ کردن قسمت پایین هسته را درون ظرفی پر از آب قرار دهید تمام قسمت پایین باید در آب قرار گیرد.در طول این فرآیند شما باید مراقب باشید که خلال دندان ها به سمت پایین حرکت می کنند.

4-منتظر جوانه زدن باشید

بعد از انجام تمام مراحل بالا باید منتظر جوانه زدن هسته باشید.جوانه زدن هسته آن حدودا بین 3 تا 6 هفته زمان می برد.بعد از این مدت ریشه ها شروع به بلند شدن می کنند.در این حالت اگر قد ریشه ها بین 12-15 سانتی متر بود و دارای برگ شده بودند باید برگ ها را از ریشه جدا کنید.بعد از این مدت ریشه ها بزرگتر و برگ ها بیشتر خواهد شد.

5-جوانه ها را بزرگ کنید

بعد از اینکه قد جوانه ها به حدود 15 -17 سانتی متر رسید برای ایجاد جوانه های جدید باید آن ها را ببرید.

6-هسته را بکارید

برای پاسخ به سوال آووکاد چگونه کاشته می شود باید هسته آن را بکارید. برای این منظور برای این کار یک گلدان به عرض 20-25 سانتیمتر را تا حدی پر کنید که حدود چند سانتی متر از بالای گلدان خالی باشد .سپس یک سوراخ را در وسط این خاک باز کنید و هسته های آووکادو را در اینجا قرار دهید و قسمت ریشه را  در پایین قرار دهید. سعی کنید همیشه خاک آن مرطوب باشد و رطوبت خود را از دست ندهد.

در ادامه بخوانید :

ساخت گلدان از عروسک های کهنه !

۷ ایده جالب برای استفاده دوباره از لامپ ها !

۱۲ راهکار خلاقانه برای استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی !