دیگر درگیر shuffling نشوید !!!

در رویدادی که دیروز در شهر نیویورک برگزار شد، اسپاتیفای نسخه جدید و دوباره طراحی شده اپلیکیشن موبایل خود را به نمایش گذاشت. این برنامه حدود 90 میلیون کاربر دارد. این اولین تغییر عمده برای کاربران رایگان اسپاتیفای از سال 2014 است. کاربران رایگان اکنون دسترسی به 15 لیست پخش انتخابی دارند؛ شما می توانید هر آهنگی را که می خواهید در آن پلی لیست پخش کنید و دیگر در دنیای shuffled playback گیر نکنید. گرچه خارج از این 15 پلی لیست شما همچنان با شافل مواجه خواهید شد اما همین تغییر نیز پیشرفت بزرگی برای کاربران رایگان اسپاتیفای به حساب می آید.

البته شما نمی توانید این 15 پلی لیست را خودتان انتخاب کنید! بلکه این پلی لیست ها توسط اسپاتیفای و با توجه به آهنگ هایی که گوش داده اید انتخاب می شود و دائما این لیست در حال آپدیت شدن است. این پلی لیست ها جمعا شامل 750 آهنگ هستند و پلی لیست های مشهور و محبوبی نظیر : Discover Weekly, Release Radar, و Daily Mix playlists در میان آنها حضور دارد.


همچنین بخوانید : اسپاتیفای حالا به کاربرانش اجازه ساخت موسیقی بصورت آنلاین را می دهد !


در نسخه جدید به محض اجرای برنامه در گوشی از شما آرتیست های مورد علاقه تان سوال می شود. این سوال به برنامه اجازه می دهد تا به راحتی پلی لیست طبق سلیقه شما را برایتان آماده کند. همچنین امکان ذخیره داده ها با ویژگی data saver به افرادی که محدودیت در مصرف اینترنت دارند داده شده است.

در آغاز رویداد دیروز، Gustav Söderström، مدیر بخش تحقیق و توسعه (R&D) اسپاتیفای، سه دلیلی که باعث موفقیت این کمپانی شده است را اعلام کرد، ubiquity (در دسترس بودن در همه دستگاه های محبوب)، شخصی سازی (Discover Weekly، و غیره) و freemium (قابلیت استفاده رایگان از سرویس اسپاتیفای).

او گفت: “Spotify هم ایستگاه رادیویی و هم فروشگاه موسیقی است.” جنبه freemium مهم است؛ Spotify دارای بیش از 90 میلیون کاربر رایگان است که تنها 60 درصد از آنها کاربرانی هستند که حق اشتراک پرداخت می کنند. هدف شرکت این است که کاربران رایگان را راضی نگه دارد و آنها را مانند شنوندگان رده دوم احساس نکند.

همچنین بخوانید : آلبوم های تام یورک مجددا بر روی اسپاتیفای قرار گرفت !!!

تنها مسئله ای که گوستاو سودرستروم به آن اشاره نکرد، قابلیت کنترل صوتی بود. او قبلا گفته بود کمپانی در حال ساخت یک راه جدید برای کنترل اسپاتیفای بوسیله فرامین صوتی است. همچنین چندی پیش عکسی از یک دیوایس عجیب که به نظر می رسید یک پخش کننده ماشین مجهز به کنترل توسط صدا است در وبلاگ کمپانی منتشر شد. هنوز مشخص نیست آیا این طرح نهایی شده یا نه ! این بروزرسانی قرار است تا چند هفته دیگر منتشر شود.

 

همچنین بخوانید