اینستاگرام در فکر رقابت با یوتیوب !

اینستاگرام قصد دارد محدودیت زمانی در ویدیوهایش را تغییر دهد، بنا به گزارش The Wall Street Journal، که شب گذشته منتشر شد، این ” ویژگی جدید” بزودی امکان آپلود ویدیوهای یک ساعته در اینستاگرام را به کاربران میدهد. این امر  باعث می شود تا کاربران با خلاقیت خود اینستاگرام را به یوتیوب و شرکت مادر اصلی خود، فیس بوک، نزدیکتر می کند. این ویزگی به عنوان پیش فرض توصیف شده است، بنابراین Instagram در نهایت می تواند تصمیم بگیرد که به طور موقت حداکثر زمان پخش فیلم ها در پلتفرم خود را گسترش دهد.

البته هنوز بطور قطع مشخص نیست این ویژگی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر ! با توجه به گزارش این ویژگی جدید “بر روی ویدیو عمودی” تمرکز خواهد داشت. از آنجایی که ویدیوهای عمودی بصورت پیش فرض برای بخش استوری اینستاگرام تعریف شده است، هنوز مشخص نیست که این ویژگی برای استورها منتشر می شود و یا برای پست های اصلی ! . در حال حاضر مدت زمان مجاز بارگذاری ویدیو در استوری  15 ثانیه  و در پست های اصلی این محدودیت زمانی به مدت 60 ثانیه است.

با توجه به گزارش منتشر شده توسط ایسنتاگرام این سرویس تا پایان ماه سپتامبر بخش استورهای اینستاگرام بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد و بخش اصلی بیش از 800 میلیون !!! این شرکت “در هفته های اخیر” در مورد امکان انتشار ویدئوی طولانی مدت با شرکای بالقوه (سازندگان محتوا و ناشرین) مذاکره کرده است.

البته هنوز هیچ چیز تا تایید رسمی این خبر توسط اینستاگرام مشخص نیست، اما این ویژگی می تواند نکته بسیار مثبتی برای کاربران بخصوص، اینفلوئنسر ها، ولاگر ها و تولید کنندگان محتوای ویدیویی باشد !!

 

همچنین بخوانید