دلایل خیانت

در این مطلب دلایل خیانت را برایتان بازگو خواهیم کرد. چرا مردها خیانت می کنند؟ دلیل خیانت مردها چیست؟ زمانیکه در رابطه شریک تان به شما خیانت می کند در صورت بخشش همیشه این سوال در ذهن شما به وجود می آید : آیا دوباره به من خیانت خواهد کرد؟ اصلا دلیل خیانت چه بود؟ ما در این مطلب می خواهیم در مورد روابط زن ومرد این بار تمرکز را بر روی مردان قرار دهیم.

خیانت شاید بدون شک یکی از مهم ترین مشکلات در روابط زن و مرد باشد و شاید یکی از بیشترین  موضوعات مورد بحث در جهان است. اما دلیل اصلی خیانت چیست؟


همچنین بخوانید: علت خیانت خانم ها چیست ؟ آیا به خیانت کردن فکر کرده اید؟


10 دلیل اصلی خیانت

1-عدم ارتباط صمیمی بین زن و مرد (کاهش ارتباط با یکدیگر ،کاهش روابط صمیمانه ،کاهش کارهای مشترک)

2-کاهش در رابطه جنسی (کاهش روابط جنسی سبب کاهش عشق و علاقه در زوجین می شود.)

3-گذراندن زمان زیاد بیرون از خانه

4-تمایل به خیانت

5-ساده نشان دادن خیانت

6-حس تنوع طلبی

7-انتظارات و خواسته های غیر معقول

8-انتقام جویی و احساس نا امنی

9-عقده های کودکی

10-مسائل مادی

آیا کسی که خیانت کرده دوباره این کار را انجام می دهد؟

خیانت حتی اگر از این دلایل ناشی می شود، اما شایعات و افسانه های زیادی در مورد آن وجود دارد. یکی از مهمترین آن ها این است که “هنگامی که خیانت کردید، دوباره آن را انجام  می دهید”.

بر اساس تحقیقات انجام شده در کلینیک روانشناسی بالینی Kayla Knopp، در یک مطالعه بسیار جالب متوجه شده اند که کسانیکه در گذشته رفتارهایی مبنی بر عدم صداقت انجام می دهند در آینده احتمال تکرار آن رفتار بسیار کم است!


همچنین بخوانید: کسی که قبلا خیانت کرده بازهم خیانت می کند؟


“یک خیانتکار همیشه خیانت خواهد کرد” ، اعتقادی دروغین است که با تحقیقات علمی درگیر است. هیچ اثباتی مبنی بر این موضوع وجود ندارد که شخص خیانت کننده حتما در آینده این کار را تکرار خواهد کرد.

خیانت بر روی کودکان نیز تاثیر می گذارد.

روانشناس مشهور سوزان مارکرت هیوککس که به خاطر تحقیقاتش در زمینه خیانت به شهرت رسیده در این مورد می گوید: (زمانیکه کودک احساس کند یکی از والدین وی خیانت کرده است این احساس باعث به وجود آمدن عدم صداقت در کودک و ساده انگاشتن خیانت می گردد. یعنی کودک یاد می گیرد که خیانت کار بدی نیست و حتی ممکن است در آینده آن را تکرار کند.)

اگر چه در سال های اخیر برخی از متخصصان “Effect کولیجز”  تلاش کرده اند  که توضیح دهند که خیانت یک واقعیت اجتناب ناپذیر برای مردان است و دلیل آن “هورمون دوپامین”است! و  سعی کرده اند آن را امری بسیار طبیعی نشان دهند.که متاسفانه باعث طبیعی نشان دادن خیانت می شود.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید: