چای های کیسه ای و رابطه آن با سلامتی !

چای های کیسه ای به دلیل سریع دم کشیدن و رنگ و بو عالی گزینه ای راحت هستند.اما در سال های اخیر بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که چای های کیسه ای سبب سرطان می گردد.اما امروزه با توجه به زندگی مدرن و مشغله های زیاد این طور به نظر می رسد که تخت سلطنت چای های کیسه ای از بین نخواهد رفت.اما علاوه بر راحت بودن مصرف چای های کیسه ای، باید این سوال مطرح شود که آیا چای های کیسه ای سبب سرطان می گردد ؟

آیا چای های کیسه ای سبب سرطان می گردد

در بسیاری از صفحات مجازی در مورد ناسالم بودن چای های کیسه ای و استفاده از مواد سرطان زا در ساختار آن ها صحبت می شود. اما آیا این مطالب صحت دارند؟ یا مانند بسیاری از خبرهای دیگر دنیای مجازی شایعه ای بیش نیستند؟ متاسفانه بسیاری از انسان ها بدون مطالعه که یکی از معضلات جامعه ی حال ما می باشد این مطالب را انتشار می دهند. این نوع مطالب دانسته یا ندانسته می تواند انسان ها را از چای های کیسه ای گیاهی و در حقیقت زندگی طبیعی دور کند .

با توجه به مشغله های زندگی شهری بسیار طبیعی است که انسان ها ترجیح می دهند از چای های کیسه ای استفاده کنند.انتشار و اشتراک مطالب ناصحیح می تواند سبب عدم استفاده از چای ها و دمنوش ها که بسیار برای سلامتی مفید هستند گردد.اگر شما زمان کافی برای دم کردن چای سیاه ،چای های گیاهی و یا دمنوش ها را  در قوری دارید ،پس حتما این کار را انجام دهید.اما در غیر این صورت به راحتی می توانید از چای های کیسه ای استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

۱۲ خاصیت شگفت انگیز چای سیاه که از آنها بی خبر بوده اید !

خیلی ها فکر می کنند که کیسه مورد استفاده در چای های کیسه ای از کاغذ ساخته می شود و درون آن از پلاستیک و مواد سرطان زا استفاده می گردد.کیسه های حاوی چای ساخته شده از الیاف حاصل از ساقه های ضخیم برگ یک گونه درخت موز درخت اباکا (Musa textilis) است.از آنجا که این فیبرها بسیار بادوام هستند، برای مثال، حتی در ساخت طناب در کشتی نیز از آن ها استفاده می شود.

این نوع موز در فیلیپین رشد می کند و 90 درصد کیسه ها در آنجا تولید می شوند. از پراکسید هیدروژن نیز برای سفید کردن این الیاف استفاده می شود. پراکسید هیدروژن ماده مضری نیست، همان آب اکسیژن است.این ماده الیاف را در تولید کیسه ها سفید می کند و هیچ گونه ضرری نیز برای سلامتی ندارد.

توجه به نخ چای های کیسه ای

زمانیکه چای های کیسه ای برای اولین بار وارد بازار شد، نخ های متصل به آن ها برای تزئین استفاده می شد.اما امروزه در دنیا سعی می شود که دیگر از این نخ ها کمتر استفاده شود.اما حتما به این نکته توجه کنید که نخ چای های کیسه ای وارد آب نگردد زیرا باعث ضرر رساندن به سلامتی شما می گردد.همیشه سعی کنید از برندهای معتبر و شناخته شده چای کیسه ای تهیه کنید.
و اما نکته آخر همیشه سعی کنید که چای خود را در لیوان های پلاستیکی مصرف نکنید.زیرا گرم بودن چای باعث خارج شدن مواد شیمیایی و مضر لیوان های پلاستیکی می گردد.و در جواب به سوال اینکه آیا چای های کیسه ای سبب سرطان می گردد ؟ باید گفت که خیر و شما می توانید به راحتی آن ها را مصرف کنید.

در ادامه بخوانید :