اشتباهات رایج کارآفرینان جوان چیست؟

بسیاری از کارآفرینان جوان با ایده های روشن وارد بازار کسب و کار می شوند اما متاسفانه در اولین تجربه ی کاری دچار شکست می شوند. با اشتباهات رایج آن ها بر اساس تحقیقات Efe Bezci ،معاون رئیس شرکت TUGIAD آشنا شوید

1-تمرکز فقط بر روی پول

البته ما کار را انجام می دهیم برای پول در آوردن .اما تمرکز بر روی پول باید در مراحل دوم یا حتی سومی باشد.از آنجا که مهمترین اصل اطمینان از پایداری در بازار و پیشی گرفتن از رقیبان است.

 

2-بی تاب و بی صبر بودن

برای دست یابی به موفقیت باید راه های سخت و دشواری را پیمود.لطفا توجه داشته باشید که شما برای رسیدن به هدف و در صدر بودن باید موانع زیادی را پشت سر بگذارید.این موانع هر چه قدر نیز سخت باشد لطفا صبر کنید.

3-حرف زیاد، کار کم

می دانیم که دوست دارید که ایده های خود را به همه بگویید و خود را به دیگران ثابت کنید اما اجازه دهید با تمرکز بر روی کار و پیشرفت ،موفقیت شما با آنها سخن بگویید.

4-پرش از خطرات و ریسک ها

همه  کار آفرینان جدید باید ریسکهایی را قبول کنند.بزرگترین ریسک رقیبان شما هستند.جنبه های متفاوت کار خود را در مقایسه با رقیبان برجسته کنید. الزامات و قوانین مربوط به کار خود را بدانید.

5-اهمیت ندادن به بازاریابی و تبلیغ

یکی از بزرگترین اشتباهات اهمیت ندادن به فروش، بازاریابی و ارتقاء است.ایده های خوب ،به تنهایی کافی نیست .باید فکر و ایده و کار خود را به خوبی نشان دهید.و در این مورد از یک حرفه ای کمک بگیرید.

6-حرص و طمع را با جاه طلبی اشتباه نگیرید.

همه ی ما دوست داریم موفق شویم .اما این بدین معنا نیست که برای رسیدن به آن چشم بسته هر کاری را انجام دهیم .اما اگر نیاز به سرمایه گذار داریم باید در این مرحله طمع نکنیم و معقول ترین سرمایه گذار را انتخاب کنیم و هی نگوییم شاید سرمایه گذار بهتری پیدا شود.

7-زود خسته شدن

شما یک ایده بسیار خوب،  یک سرمایه گذار موفق، و تمام مراحل بالا را با دقت انجام داده اید اما باز به نتیجه ی مطلوب نرسیده اید. لطفا صبور باشید و زود خسته نشوید.زیرا موفقیت  یک فرایند طولانی و دشوار است.خودتان  را باور کنید و یاد  بگیرید حتی زمانی  که سقوط  کردید به سرعت دوباره مسیر خود را مشخص کنید.

 

در ادامه بخوانید : ۳۲ نکته جالب درباره زندگی دومین مرد ثروتمند جهان مدیر عامل شرکت آمازون! بخش اول