کاهش وزن پس از تعطیلات نوروزی 

تعطیلات نوروزی به پایان رسیده، اما اضافه وزن حاصل از آن متاسفانه باقی مانده. بسیاری از ما دوست داریم که سریعا از دست اضافه وزن خود رها شویم و به وزن اولیه مان بازگردیم. نگران نباشید! شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. من در این مطلب 20 راه حل ساده برای رهایی از اضافه وزن حاصل از تعطیلات نوروزی را برای شما جمع آوری کرده ام که با استفاده از این راه حل ها به راحتی می توانید به وزن اولیه خود باز گردید.

20 راه حل ساده برای رهایی از اضافه وزن حاصل از تعطیلات نوروزی

در ادامه بخوانید :نکات ساده در مد برای خانم هایی که اضافه وزن دارند !

1-نوشیدن یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی

شاید تصور این برایتان دشوار باشد اما اگر قصد دارید وزن تان را کاهش دهید و سریعا به وزن اولیه خود بازگردید باید حتما این کار را انجام دهید. زیرا نوشیدن یک لیوان آب علاوه بر فواید بسیار برای بدن باعث پر شدن حجم معده شما می گردد. همچنین بخوانید: تاثیرات شگفت انگیز یک لیوان آب در بدن انسان

2-از خوردن غذاهای پر کالری اجتناب کنید

این قانون را همه می دانیم اما آیا واقعا به آن عمل می کنیم؟ سعی کنید در وعده های غذایی خود غذاهای سالم و کم کالری استفاده کنید.

3-در هر وعده غذایی پروتئین مصرف کنید

مصرف پروتئین در هر وعده غذایی باعث احساس سیری می گردد. اگر دوست دارید در طول دوره کاهش وزن، احساس گرسنگی نکنید به مصرف پروتئین در وعده های غذایی خود دقت کنید.

4-مصرف آرد سفید را کاهش دهید

سعی کنید در وعده های غذایی خود مصرف آرد سفید را به حداقل برسانید. زیرا آرد سفید باعث احساس سیری کاذب در شما می گردد و شما بعد از 1 الی 2 ساعت بعد از مصرف وعده غذایی دچار احساس گرسنگی می شوید.

5-در روز به مقدار 30 الی 50 گرم مواد غذایی حاوی فیبر مصرف کنید

مواد غذایی دارای فیبر باعث احساس سیری در شما می گردد و به متابولیسم بدن تا حد زیادی سرعت می بخشد.

6-هر روز سیب بخورید

اگر دوست دارید سریعا به وزن اولیه خود بازگردید پس حتما در طول روز یک عدد سیب مصرف کنید.

7-بعد از وعده ناهار کربوهیدرات نخورید

سعی کنید بعد از وعده غذایی ناهار مصرف کربوهیدرات را قطع کنید تا در سریعترین زمان ممکن به وزن اولیه خود باز گردید.

8-به برچسب مواد غذایی دقت کنید

خواندن برچسب مواد غذایی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا در این صورت شما متوجه میزان کالری دریافتی و همچنین مواد موجود در ماده غذایی می شوید. سعی کنید خواندن برچسب مواد غذایی به یک عادت تبدیل شود.

9-حدس نزنید، مطمئن شوید

همیشه سعی کنید میزان کالری مواد غذایی مصرفی در هر وعده غذایی را بدانید و در این مورد مطمئن باشید .

10-خوردن مواد قندی را کاهش دهید

خوردن مواد قندی و شیرینی جات علاوه بر ضررهای فراوان برای سلامتی باعث افزایش وزن در شما می گردد. حذف شکر و شیرینی از رژیم غذایی تان را در دستور کار قرار دهید.

11-مصرف سیب زمینی را به حداقل برسانید

همه ما عاشق سیب زمینی سرخ کرده هستیم. اما اگر قصد کاهش وزن را دارید تا حد ممکن مصرف سیب زمینی را به حداقل برسانید تا سریعا به وزن اولیه خود باز گردید.

12- مصرف نکردن گوشت در یک روز

در زمان کاهش وزن، یک روز در هفته را به روز بدون گوشت اختصاص دهید و در آن روز میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید.

13-مصرف فست فود و غذاهای سرخ شده را قطع کنید

اگر قصد دارید لاغر شوید، مصرف فست فود و غذاهای سرخ شده را کاهش دهید و از خوردن آنها اجتناب کنید.

14-صبحانه

صبحانه مهم ترین وعده غذایی است. سعی کنید تا صبحانه ای کامل داشته باشید. زیرا خوردن صبحانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری می گردد.

15-غذاهای خانگی

تا حد امکان غذاهای مصرفی تان را خودتان تهیه کنید و از خوردن غذاهای آماده خودداری کنید. همیشه سعی کنید تا برای خودتان وقت بگذارید.

16-مصرف نمک را کاهش دهید

از خوردن غذاهای شور و پر نمک خودداری کنید و مصرف نمک را تا حد زیادی کاهش دهید. زیرا مصرف نمک علاوه بر تنگ شدن عروق خونی باعث چاقی و نفخ می گردد.

17-مصرف سبزیجات

تا حد امکان مصرف سبزیجات را افزایش دهید و در هر وعده غذایی خود سبزیجات مصرف کنید. سبزیجات نقش عمده ای در سلامت شما را بر عهده دارند.

18- با شکم پر به تخت خواب نروید

سعی کنید هنگامی که به رختخواب می روید احساس سیری نداشته باشید. در وعده شام بهتر است از غذاهای سبک و سبزیجات استفاده کنید.

19-خواب کافی

داشتن خواب کافی اهمیت زیادی برای سلامتی و کاهش وزن شما دارد. در طول شبانه روز حدود 7-8 ساعت بخوابید. بی خوابی علاوه بر افزایش وزن شما را درگیر مشکلات بسیاری می کند.

20-به خود جایزه دهید

در هفته در یک وعده غذایی به خود پاداش دهید و غذایی را که دوست دارید میل کنید. شما لایق بدن سالم هستید و به همین خاطر باید زندگی سالمی را در پیش بگیرید. خوردن یک وعده غذایی دلخواه شما در هفته حق شماست. 

می توانید با استفاده از این 20 راه حل ساده برای رهایی از اضافه وزن حاصل از تعطیلات نوروزی به راحتی به وزن اولیه خود باز گردید.

در ادامه بخوانید: با ۱۰ باور اشتباه در مورد تغذیه و بدنسازی آشنا شوید !!!