خوردن گوجه فرنگی در وعده سحری

وعده سحری در ماه مبارک رمضان یکی از وعده های مهم و اساسی است که باید به آن بسیار توجه شود. بر اساس تحقیقات انجام شده خوردن برخی مواد غذایی در وعده سحری باعث بیماری در ماه مبارک رمضان می گردد. اما خوردن گوجه فرنگی در وعده سحری خوب است؟ چه مواد غذایی را نباید در سحری مصرف کنیم؟

در ماه مبارک رمضان با روزه گرفتن، بدن دچار برخی تغییرات می گردد. در روزهای اول ماه مبارک رمضان، ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل سردرد، سرگیجه، بی حالی و مشکلات معده شوید. اما آیا می دانید برخی از این مشکلات رابطه مستقیمی با مواد غذایی دارد که در وعده سحری آن ها را مصرف می کنید؟


همچنین بخوانید: فواید نوشیدن دوغ در ماه رمضان چیست؟


جویدن غذا

اگر دچار مشکلات معده هستید سعی کنید در وعده سحری لقمه خود را 40 دفعه بجوید. جویدن لقمه به طور صحیح باعث کاهش بسیاری از مشکلات معده می گردد.

لیمو و گریپ فروت

کارشناسان هشدار می دهند افرادی که دچار مشکلات معده هستند از خوردن لیمو و گریپ فروت در وعده سحری خودداری کنند. همچنین سعی کنید تا در وعده سحری بین وعده های غذایی خود توقف ایجاد کنید، زیرا غذا خوردن سریع باعث رفلاکس معده می گردد.

همچنین بخوانید :نکاتی مهم در ماه مبارک رمضان برای تغذیه و سلامت روزه داران

اما چه مواد غذایی را نباید در سحری مصرف کنیم

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی اسید است که برای کسانیکه دچار مشکلات معده هستند بسیار مضر است. از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم تا در ماه مبارک رمضان در خوردن گوجه فرنگی تعادل را رعایت کنید.

شیرینی جات را حذف کنید

خوردن شیرینی جات در ماه مبارک رمضان به خصوص در وعده سحری بسیار مضر است. خوردن دو عدد باقلوا با انجام سه ساعت تمرینات ورزشی از بین می رود. به همین دلیل در ماه مبارک رمضان از خوردن شیرینی جات خودداری کنید. به خصوص شیرینی جات دارای شیره مانند زولبیا و بامیه.

در ادامه بخوانید :

تاثیرات شگفت انگیز یک لیوان آب در بدن انسان