اسپیکر مانیتوریگ مناسب برای استودیو

در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بهترین اسپیکر مانیتورینگ را بسته به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید، در نتیجه شما می توانید نظارت و مانیتورینگ درستی بر مراحل ساخت آهنگ های خود داشته باشید.

بنابراین، فرض را بر آن می گیریم که شما اسپیگر مانیتورینگ ندارید و میخواهید اسپیکر مانیتورینگ را برای بهبود سطح میکس و آهنگسازی خود بخرید، در این مقاله به شما کمک میکنیم که تصمیم بگیرید کدام مانیتور برای شما مناسب است.

با ما در مجله وارونه همراه باشید.

مزایای اسپیکر مانیتورهای حرفه ای در استودیو

اما چرا حضور اسپیکر مانیتورهای حرفه ای در استودیو اهمیت دارند؟ خوب … اگر شما نتوانید در زمان تولید موسیقی به درستی بشنوید ، نمی توانید اشتباهات شنیداری و میکسینگ را اصلاح کنید و مانیتور بد شما را به اشتباه راهنمایی می کند. بلندگوهای خوب صدای دقیق را در همه (یا بیشتر) فرکانس تولید می کنند، تجهیزات ارزان قیمت معمولا قادر به پخش فرکانس پایین به درستی نیستند و پاسخ فرکانسی آن معمولا کمتر دقیق است.

در بسیار مواقع دیده شده که آهنگسازان یا موزیسین ها آخرین ابزاری را که اقدام به خرید آنها می کنند اسپیکر مانیتورینگ است، و یا کمترین هزینه را برای خرید این محصول صرف میکنند. و خوب این اشتباه است! موسیقی رابطه مستقیم با حس شنوایی دارد و اگر شما مهمترین بخش استودیو خود یعنی اسپیکر و مولد فرکانس ضعیف خریداری کنید، این بدان معنا خواهد بود که شما توانایی تشخیص درست فرکانس ها را نخواهید داشت، پس هرگز این اشتباه را مرتکب نشوید تا جایی که بودجه تان اجازه می دهد برای خرید بهترین اسپیکر مانیتوری که می توانید اقدام کنید.

چگونه اسپیکر مورد نیازتان را انتخاب کنید؟

خوب، این سوال در ابتدا کمی سخت به نظر می رسد. اما اجازه بدید با پرسیدن چند سوال ساده سریعتر به نتیجه مطلوب برسیم.

1 – بودجه شما چقدر است ؟ خوب هر چقدر بودجه شما بیشتر باشد در نتیجه محصول بهتری را خریداری می کنید، اما این همه ماجرا نیست ! شما باید بسته به نیاز فضا و مکان خود هزینه کنید.

2 – چه سبک یا استایلی موسیقی می سازید؟ پاسخ این سوال می تواند شما را برای خرید اسپیکر مانیتور مورد نیاز کمک کند شما ممکن است بسته به سبکی که موسیقی می سازید به اسپیکر با درایور ووفر بزرگتر و یا ساب ووفر جداگانه و یا حتی ترکیب دو یا چند اسپیکر مانتیور با هم نیاز پیدا کنید.

3 – سایز استودیو شما چقدر است؟ اتاق های کوچک برای اسپیکرهای قدرتمند مناسب نیستند مگر اینکه بخوبی اکوستیک شده باشند.


در ادامه بخوانید: راهنمای خرید بهترین اسپیکر مانیتورینگ های بازار تا سقف ۲ میلیون تومان


در انتها باید متذکر شوم با پرسیدن این سه سوال از خود می توانید تقریبا بهترین اسپیکر مانیتورینگ مورد نیاز را خریداری کنید اما همیشه به یاد داشته باشید بدون بررسی دقیق محصولی، اقدام به خریدش نکنید.

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید