به مناسبت 30 سالگی سینت D-50

رولند در سی امین سال تولید سینت کلاسیک D-50 از انتشار مجدد این محصول با نام سینتی سایزر D-05 Boutique خبر داد.

D-50 در سال 1987 برای اولین بار منتشر شد و عضو اصلی آهنگ های سبک آر اند بی و پاپ در دهه 80 و 90 بود و در واقع رقیب اصلی سینتی سایزر محبوب DX7 یاماها بود. D-50 از ترکیب سمپلینگ و سینتی سایز برای تولید صدا بهره می برد که این موضوع این سینت را تبدیل به یکی از سینت های محبوب آن زمان کرده بود که تا به امروز نیز طرفداران خود را حفظ کرده است، همچنین این سینت از یک جوی استیک برای کنترل پارامترها بهره می برد.

حالا سینتی سایزر کلاسیک D-50 با ویژگی های تقریبا یکسان با نام D-05 منتشر می شود به عنوان جدیدترین محصول لاین بوتیک کمپانی رولند. این کمپانی قبل تر نیز سینت های کلاسیک دیگری نظیر  Jupiter-8 و TR-909 و SH-101 را باز تولید کرده بود.

سینتی سایزر D-05 Boutique رولند

کمپانی ادعا می کند D-05 بازسازی کامل صوتی از سینت کلاسیک را به شما ارائه می کند و شامل تمامی پری ست های اورجینال است. و در رابط کاربری حتی جوی استیک سینت اصلی نیز وجود دارد، اما چند ویژگی جدید به مدل بازسازی شده اضافه شده است از جمله یک arpeggiator شامل سیکونسر 64 استپ پلی فونیک.

همانند سایر محصولات لاین بوتیک، D-05 نیز بوسیله USB و باتری سایز AA تغذیه می شود و دارای اسپیکر داخلی است. همچنین سازگاری کامل با کیبورد  K-25M رولند را دارد اگرچه می توان از سایر میدی کیبورد ها نیز برای کنترل این سینت استفاده کرد.

کمپانی رولند هنوز زمان مشخصی برای انتشار سینت D-05 اعلام نکرده اما انتظار می رود قیمت آن حدود 349 دلار باشد.

در ادامه بخوانید : Native Instruments نسخه جدید کنترلر محبوب Maschine و کیبورد Komplete Kontrol را معرفی کرد