گوگل در حال تست نوار ناوبری جدیدی برای اندروید P است، که شباهت زیادی به جسچرها و UI آیفون X دارد. گوگل در Android developers بصورت اتفاقی با انتشار عکسی، خبر از عرضه اندروید P با جسچرهای همانند آیفون X داد!  این عکس پس از مدت کوتاهی از طرف کمپانی حذف شد. در تصویر منتشر شده نوار ناوبری جدید، دیگر شامل دکمه مولتی تسکینگ نیست و دکمه هوم  به نظر می رسد بسیار کوچکتر و شبیه به استوانه شده است.

به گزارش 9to5Google به نظر می رسد گوگل در حال تست نوار ناوبری جدیدی شبیه به آیفون X است. که با جسچر حرکتی به سمت بالا، مولتی تسکینگ و … به نمایش در می آید. هنوز مشخص نیست این دکمه استوانه ای به عنوان دکمه هوم فعالیت می کند و یا فقط برای نمایش جسچرهای حرکتی طراحی شده است. در تصویر منتشر شده مشخص است که اندروید P هنوز از دکمه بازگشت پشتیبانی می کند گرچه طبق گفته 9to5Google این دکمه فقط در مواقع نیاز ظاهر خواهد شد.

اندروید P با جسچرهای همانند آیفون X

درحال حاضر گوگل در حال تست و توسعه این نوار ناوبری است. در سال های گذشته کمپانی نوار ناوبری های مختلفی را برای اندروید تست کرده بود ولی هرگز آنها را منتشر نکرد. با این حال به لطف اندروید پی گوگل می تواند از گوشی هایی که همانند آیفون X دارای ناچ در بالای نمایشگر هستند پشتیبانی کند و حضور یک نوار ناوبری مبتنی بر جسچر می تواند در آینده کمک شایانی به توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی برای استفاده از نمایشگر های بدون حاشیه کند.

 

در ادامه بخوانید