این اتفاق اثرات منفی در روان فرزندتان خواهد داشت، البته این به میزان زیادی بستگی به رفتار شما دارد!

بنا به دلایل مختلف اگر کودک رابطه ی جنسی پدر و مادرش را دید ، چه باید کرد؟ مهم است که پدر و مادر ها از ابتدا احتیاط لازم را داشته باشند و زمان و محیطی امن را برای برقراری رابطه ی زناشویی شان انتخاب کنند. زیرا دیدن رابطه ی زناشویی والدین و یا شنیدن صدای آن برای کودکان اثرات منفی به بار دارد.


همچنین بخوانید: بهترین اپلیکیشن های موسیقی و آهنگسازی برای کودکان به انتخاب مجله وارونه (بخش اول)


اولین چیز و مهم ترین چیزی که به آن احتیاج دارید آرام بودن است، زیرا اگر اینطور نباشد مثلا در پاسخ به کودکتان که می پرسد دارید چه می کنید؟ می گویید: داشتیم کشتی می گرفتیم! یا داشتیم تمرین سوارکاری می کردیم! که اصلا جواب درستی نیست. و یا آشفته می شوید و فریاد می زنید. باید به خاطر داشته باشید که اتفاقی که افتاده بخاطر سهل انگاری شما بوده است، این طبیعی است که بچه ها گاهی بدون در زدن وارد اتاق شما شوند، پس به هیچ عنوان کودکتان را سرزنش نکنید.

اگر کودک رابطه ی جنسی پدر و مادرش را دید ، چه باید کرد؟

واکنش هایتان را کنترل کنید.

بهتر است اولین واکنش تان این باشد که لباسی به تن کنید. اگر مضطرب و یا نگران به نظر برسید کودکتان فکر می کند که اتفاق وحشتناکی افتاده است و می ترسد.سعی کنید آرام باشید. سن کودکتان اهمیت زیادی دارد، مثلا کودکان زیر 4 سال درک درستی از حریم خصوصی ندارند.اما کودکان بالا ی 6 سال بهتر این مفهوم را درک می کنند.


همچنین بخوانید: دست زدن کودک به اندام تناسلی اش ؛ والدین چکار باید بکنند؟


سعی کنید صدا و صورت تان را مصمم ولی بدون اضطراب و خشم نگه دارید و بگویید: ما بسیار تعجب کردیم که تورو اینجا می بینیم و فکر می کردیم که تنها هستیم. سپس از او پرسید که چرا به اتاق خوابتان آمده است. سعی کنید احساسات کودکتان را بفهمید. او را در آغوش بگیرید و به اتاق خوابش ببرید، اگر در آن لحظه احساس راحتی نمی کنید به او بگویید به اتاق خوابش برود و بعد از مناسب شدن شرایط تان با او صحبت کنید. این صحبت کردن را خیلی به تعویق نیاندازید، حداکثر تا صبح فردا.

اکثر کودکان این صحنه را صحنه ای خشونت آمیز تلقی می کنند.مهم است که مادر کودک را در آغوش بگیرد و به او بگوید که والدین برای ابراز عشق شان نسبت به هم، یکدیگر را درآغوش می گیرند و نیاز دارند که باهم تنها باشند، پس او باید قبل از وارد شدن به اتاق ابتدا در بزند. اصلا سعی نکنید دروغ بگویید یا چیزی که دیده است را انکار کنید، زیرا او متوجه می شود و این بیشتر کودکتان را می ترساند و باعث می شود که از شما دور شود. همینطور هیچ نیازی به توضیح همه ی جزئیات نیست، فقط باید به او بفهمانید که چیزی که دیده است کاملا عادی است و خشونتی در کار نیست.


همچنین بخوانید:اگر می خواهید کودکتان لوس نشود هرگز این رفتارها را انجام ندهید!


اینکه با کودکتان حرف بزنید و سعی نکنید این موضوع را انکار کنید بسیار مهم است، زیرا از این طریق هم می توانید در کم شدن اثرات منفی دیدن این صحنه برای کودکتان موثر باشید و هم متوجه خواهید شد که اصلا او چیزی دیده است یا نه. در ادامه توصیه می کنم حتما با یک مختصص بهداشت روان کودکان مشورت کنید.

سعی نکنید کودکتان را بی خبر از همه چیز بار بیارید!

باید بگویم که اگر سعی کنید کودکتان را کاملا بدون اطلاع از مسائل جنسی به بار بیاورید، به احتمال زیادی این تلاش تان با شکست مواجه خواهد شد. ما در عصری زندگی می کنیم که تکنولوژی و اینترنت تقریبا در دسترس همه قرار دارد، سن و سال هم نمی شناسد. برفرض که شما کودکتان را کاملا از تکنولوژی و اینترنت دور کنید از دوستانش که نمی توانید دور کنید!  پس دادن اطلاعات مختصر درباره ی مسائل جنسی متناسب با سن کودکتان را در برنامه ی تربیتی تان قرار دهید.