استایل رترو از سبک‌های محبوب نوستالژی‌گراهاست!

در دنیای مد با گذر زمان کفش های پاشنه بلند جای خود را به کفش های ورزشی و اسپرت داده اند.مخصوصا در سال های اخیر به خصوص در سبک رترو و خیابانی کفش های ورزشی جایگاه ویژه ای دارند. اما قبل از معرفی این کفش های ورزشی بهتر است استایل رترو را بشناسیم.

استایل رترو چیست ؟

استایل رترو همچون استایل وینتیج به زمانی در گذشته برمی‌گردد و از سبک‌های محبوب نوستالژی‌گراهاست اما تفاوت اصلی و مهم آن با سبک وینتیج در قدمت زمانی منسوجات و لباس‌هاست، لباس‌های مورد استفاده در استایل رترو، در عصر جدید و با منسوجات امروزی و تنها با الهام از سبکی قدیمی متاثر از دوره‌ای خاص تولید می‌گردند.

سبک رترو که از دهه ۱۹۶۰ رایج شد، تقلیدی از ویژگی‌های هنری گذشته‌ای نه چندان دور است. اصطلاح رترو برای توصیف محصولاتی استفاده می‌گردد که به صورت آگاهانه نقوش، حالات، تکنیک‌ها و یا مواد و منسوجات قدیمی خاصی را مورد استفاده قرار داده است.

رترو دقیقا به آن چه که هویتی از گذشته را به نمایش می‌گذارد اشاره دارد و لغت رترو در لاتین به معنای زمانی در گذشته است، با این وجود نباید این سبک را با سبکی که درپی احیاگری عینی سنتی‌هاست اشتباه گرفت.

در استایل رترو المان‌های امروز و قدیمی باهم ترکیب می‌شوند و یا بخشی از نوستالژی‌ها در طراحی‌های مدرن نمود پیدا می‌کند و شاید به همین خاطر رترو را نوستالژی غیراحساسی می‌نامند. بعضی از هنرشناسان هم معتقدند که رترو حاصل جنبش هنری پاپ آرت است و در پاسخ به نیاز به بی‌پروایی در هنر شکل گرفته است.

از سال ۱۹۸۰ این سبک در هنر، موسیقی، گرافیک، معماری و طراحی داخلی، تلویزیون و مد گسترش یافت. تا ۱۹۶۰ مردم بیشتر با عتیقه‌جات دکور داخلی منازل‌شان را تزئین می‌نمودند اما در طول دهه ۱۹۸۰ محصولات جالبی به بازار آمد، مثلا برند معروف ایکیا شروع به تولید چراغ‌های روشنایی با سبک دهه ۱۹۷۰ کرد و این روند توسط برندهای دیگر تکرار شد.

برای بهتر دانستن ویژگی‌ها و جزئیات سبک رترو باید مد و هنر دهه‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰ و حتی بعد از آن را به خوبی بشناسیم، اما از تمام دوران گذشته، دهه‌های ۱۹۵۰،۱۹۶۰،۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بیش از از همه مورد توجه قرار می‌گیرد.

کفش های ورزشی پر طرفدار استایل رترو

1-Converse

کفش مورد علاقه سال های دبیرستان ،Converse با طراحی Chuck Taylor دوباره به دنیای مد بازگشته است.مخصوصا زمانی که شما آن را با یک دامن کوتاه ست کنید می تواند بسیار پر ادعا و ترند باشد.

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

2-Puma Basket

در سال های اخیر مخصوصا از زمان همکاری با خواننده مشهور ریحانا این مدل کفش های برند پوما دوباره به دنیای مد بازگشتند.این مدل کفش ها را می توانید چه در زمستان چه در تابستان به راحتی  با لباس های خود بپوشید و شیک و ترند باشید.

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

3-Vans old School

این مدل کفش های برند Vans در این فصل بسیار ترند می باشند.شما می توانید این کفش ها را چه در شب چه در روز با استایل های مختلف ست کنید.ودر عین شیک و ترند بودن پر ادعا باشید.

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

4-Adidas Gazelle

هر چند در سال های اخیر مدل Stan Smith برند آدیداس بسیار مطرح می باشد اما این مدل کفش های Gazelle برای کسانی که به مرموز بودن در استایل رترو علاقه دارند انتخاب بسیار مناسبی است.شما می توانید این کفش ها را با دامن های میدی ست کنید  .

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

5-Nike Cortez

این مدل کفش های Nike  پس از همکاری با مدل معروف بلا حدید دوباره به دنیای مد بازگشتند این مدل کفش های برند Nike یاد آور دهه های 90 میلادی هستند.و جایگاه ویژه ای در سبک رترو نیز دارند.

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

6-Superga

این مدل کفش های اسپرت به دلیل راحتی و رنگ های متفاوت آن بسیار جایگاه ویژه ای در دنیای مد دارند و هیچ وقت نیز از دنیای مد نمی روند.این مرل کفش جزو کفش های مورد علاقه پرنسس دیانا بوده است.

استایل رترو و کفش های ورزشی پر طرفدار آن

در ادامه بخوانید : فارل ویلیامز خواننده و آهنگساز مشهور طراح برند آدیداس شد !!!