یوگا و معجزه آن !

کاهش وزن، بدن قوی و انعطاف پذیر ،پوست درخشان زیبا ،ذهن آرام ،سلامتی ،و هر آنچه که شما به دنبال آن هستید از تاثیر مثبت یوگا است.با این حال اغلب اوقات، یوگا تنها با حرکات محدود  شناخته می شود. اغلب تصور می کنند که فواید یوگا فقط مختص ظاهر و شکل بدن یا ذهن است.اما در واقع فواید یوگا شامل ذهن ،بدن و نفس و ترکیب این سه با یکدیگر است.وقتی این سه (ذهن ،بدن ،نفس) در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند ،سفر زندگی ما آرامتر ،شادتر و لذت بخش تر خواهد بود.

همه این فواید مثبت و حتی بیشتر از آن با یوگا به راحتی احساس می شود.در این مطلب با 10 تاثیر مثبت یوگا آشنا شوید :

فیتنس

فقط مختص شکل ظاهری بدن شما نیست و شامل  تعادل ذهن و احساس شما نیز می شود.سلامتی فقدان مطلق بیماری نیست. این بیان پویای زندگی از لحاظ چگونگی دوست داشتن و مشتاق و شاد بودن شماست.و در این مواقع است که یوگا به کمک شما می آید.یوگا یک ورزش شامل تکنیک های تنفس و مدیتیشن است.

کاهش وزن

تنها چیزی است که اکثر انسان ها آن را می خواهند.تکنیک تنفس و حرکات کششی تنها راه هایی برای کاهش وزن با یوگا هستند.از طرف دیگر با انجام مرتب حرکات یوگا به بدن خود آموزش می دهیم که چه غذاهایی را در چه ساعت هایی مصرف کند این موضوع همچنین به کنترل وزن کمک می کند.

رهایی از استرس

انجام یوگا به مدت چند دقیقه در طول روز سبب کاهش استرس از بدن و ذهن می شود.حرکات یوگا ،تکنیک تنفس و مدیتیشن به رهایی شما از استرس کمک شایانی می کند.با انجام حرکات یوگا ،بدن و ذهن شما سم زدایی می شود و بدین ترتیب به راحتی می توانید استرس را از خود دور کنید.

آرامش درونی

همه ما دوست داریم از زیبایی های طبیعی ،آرام و دنج بازدید کنیم. .یکی از راه های رسیدن به آرامش درونی رفتن به سفرهای آرامش بخش است .اما ممکن است برای همه ما چنین موقعیتی ممکن نباشد.اما فقط تعداد محدودی از ما آرامش درونی را درک می کنیم .پس بهترین راه برای دست یابی به آرامش درونی ،ورزش یوگا است.با انجام ورزش یوگا به دنیای درون خود سفر کنید.یوگا همچنین یکی از بهترین راههای آرام کردن ذهن ناخوشایند و بسیار فعال است.

سیستم ایمنی قوی

سیستم ما ترکیبی کامل از بدن، ذهن و روح است.بی نظمی در بدن بر ذهن نیز تاثیر می گذارد.همچنین ناراحتی و عدم آسایش در ذهن نیز موجب بیماری در بدن می گردد.یوگا باعث ماساژ اعصاب و تقویت عضلات می شود .همچنین تکنیک های تنفس و مدیتیشن سبب کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

زندگی با آگاهی بالا

ذهن با فعالیت مداوم، بین گذشته و آینده مشغول است، اما هرگز در حال حاضر نیست.در حقیقت، همانطور که ذهن از این گرایش آگاه است، می توانیم خودمان را از ترس و ناتوانی و استرس  ذهنمان آرام کنیم.یوگا به ایجاد این آگاهی کمک می کند ،و باعث می شود ذهن آرام و آسوده گردد.

داشتن روابط بهتر

یوگا می تواند به شما در ایجاد روابط با شریک زندگی، والدین، دوستان خود و یا عزیزانتان کمک کند. ذهن آرام، خوشحال و راضی می تواند با روابط ظریف بهتر عمل کند.یوگا و مدیتیشن به تقویت ذهن آرام می پردازدو باعث استحکام رابطه شما با اطرافیانتان می گردد. برای درک بهتر موضوع پیشنهاد میکنیم این مطلب » تاثیر استرس بر رابطه عاطفی تان جدی تر از چیزی است که تصور می کنید! را بخوانید!

افزایش انرژی

آیا در اواخر روز حس می کنید که تمام انرژی خود را از دست داده اید ؟انجام چند دقیقه یوگا در طول روز به شما کمک می کند پر انرژی تر و خستگی ناپذیر باشید.یک مدیتیشن 10 دقیقه ای کلیدی برای تمیز کردن و بازخوانی ذهن شما  در وسط یک روز شلوغ است. در ادامه مطلب چگونه در روزهای بد انرژی خود را افزایش دهیم ؟ را بخوانید تا بتوانید با استفاده از این راهکار نیز به افزایش انرژی خود کمک کنید.

انعطاف پذیری و اندام مناسب

یوگا و مدیتیشن می تواند به انعطاف پذیری و زیبایی اندام شما کمک کند.شاید باورتان نشود ! اما واقعا با دیدن تاثیر آن شگفت زده خواهید شد .پس اگر تا به حال به انجام یوگا نپرداخته اید ، اینک نوبت شماست.به یوگا بپردازید و معجزات آن را ببینید.

درک بیشتر

یوگا و مدیتیشن می تواند درک شما را تا حد زیادی افزایش دهد.بنابراین به راحتی می توانید تشخیص دهید که چه چیزی را در چه زمان و مکانی انجام دهید.

خب در این مقاله با تاثیر مثبت یوگا آشنا شدید ممنون میشم نظرات و تجربیات خودتون راجع به این موضوع رو با ما به اشتراک بگذارید