برترین موسیقی های متن انیمه های استودیو جیبلی Studio Ghibli

با سلام و درود خدمت شما دنبال کنندگان عزیز بخش انیمه! امروز با مجموعه ای از بهترین موسیقی های متن استودیو جیبلی در خدمت شما هستیم! به طور کلی وقتی صحبت از انیمیشن های استودیو جیبلی (Ghibli) می کنیم همه ما تاثیر موسیقی دل نشین و هماهنگ با تصویر این آثار رو نمی توانیم فراموش کنیم. موسیقی دلنشینی که انگار بدون این موسیقی این تصاویر قدرت لازم برای تاثیر گذاری را نداشت.

موسیقی های متن استودیو جیبلی Studio Ghibli که یکی از یکی زیباتر است، توسط Joe Hisaishi ساخته شده است. آهنگسازی که برای اولین در سال 1984 بار توسط یکی از دوستانش به هایائو میازاکی Hayao Miyazak برای ساخت موسیقی متن انیمیشن Nausicaä of the Valley of the Wind معرفی شد و بعد از ساخت این عنوان هیساشی در تک تک ساخته های میازاکی حضور داشت و همکاری این دو منجر به تولید بهترین انیمیشن های جهان شد.

Joe Hisaishi از دنیای موسیقی الکترونیک می آید و تاثیر آن در کارهای اولیه او کاملا بارز است. پس از گذشت سال ها و رشد استودیو جیبلی Studio Ghibli آثار او نیز تغییر کرد. هیساشی تحت تاثیر هنرمندانی نظیر فیلیپ گلس و گروه سینت پاپ Yellow Magic Orchestra و ریوئیچی ساکاموتو بوده و تاثیر ملودی های مینیمال و فضای الکترونیک در کار های او مشخص است. همچنین همیشه به خاطر ترکیب سبک های موسیقی متفاوت در آثارش مورد تحسین واقع شده است!


مطالب مرتبط با مجموعه جذاب موسیقی های متن استودیو جیبلی Studio Ghibli »

اجرای زنده جو هیسایشی ؛ آهنگ One Summer’s Day از انیمه Spirited Away 

بهترین انیمه های سینن که باید حتما آنها را تماشا کنید

بهترین انیمه‌های سینمایی به انتخاب مجله وارونه بخش چهارم

موسیقی متن انیمه Violet Evergarden را گوش کنید!


در ادامه بهترین موسیقی های متن انیمه‌ای از استودیو جیبلی Studio Ghibli را گوش کنید.


قلعه ای در آسمان 1986

آهنگ: Laputa

قلعه ای در آسمان Castle in the Sky اولین همکاری میازاکی و هیساشی تحت عنوان استودیو جیبلی است و این فیلم همچنان یکی از محبوب ترین آثار این استودیو است. هیساشی برای ساخت موسیقی این فیلم بیشتر از صدا های الکترونیک و سینتی سایزر استفاده کرده بود و اما از آنجایی که کمپانی دیزنی با مدت زمان موسیقی مشکل داشت (39 دقیقه موسیقی برای 129 دقیقه فیلم) نسخه ارکسترال و دراماتیک آن مجددا در سال 1999 منتشر شد.موسیقی این فیلم سرشار از حس رومانتیک و عاشقانه موزون با تصاویر است.در ادامه موسیقی متن انیمه Howl’s Moving Castle را بصورت کامل گوش کنید!


همسایه من توتورو 1988

آهنگ : The Path of Wind

هیساشی در فیلم My Neighbor Totoro نیز از پست زمینه موسیقی الکترونیک و سبک سینت پاپ تاثیر زیادی گرفته و توانسته به راحتی حس کنجکاوی و رمز و راز را در کودکان به خوبی به نمایش بگذارد. موسیقی متن این فیلم نیز بعد ها بصورت ارکسترال منتشر شد.


پورکو روسو 1992

آهنگ : Bygone Days

با توجه به فضای اروپایی انیمیشن Porco Rosso: The last sortie موقعیت مناسبی فراهم شد تا هیساشی دست بر روی موسیقی کلاسیک اروپا بگذارد و او در این فیلم توانست تا موسیقی کم نظیری را بسازد موسیقی عجیب و رمانتیک با استفاده از نمایه های موسیقی اروپا


شاهزاده مونونوکه 1998

آهنگ : The Legend of Ashitaka Them

شاهزاده مونوکه Princess Mononoke یکی از حماسی ترین ساخته های استودیو جیبلی است به همین خاطر هیساشی برای ساخت موسیقی متن این فیلم دست به ساخت موسیقی ارکسترال با تم حماسی می زند که موسیقی متن این فیلم کاملا با سایر آثار او متمایز است.


شهر اشباح 2001

آهنگ : One Summer’s Day

بسیاری کارتون شهر اشباح Spirited Away را به عنوان شاهکار میازراکی نام میبرند، همچین قضیه ای راجب هیساشی نیز صدق می کند، موسیقی عمیق و تاثیر گذار او باعث شده تا فضایی جادیویی و خیال انگیز فیلم به بهترین شکل ممکن ارائه شود . آهنگ یک روز تابستانی از این آلبوم نشان دهنده تاثیر و عمق موسیقی او است. در ادامه موسیقی متن انیمه Spirited Away را بصورت کامل گوش کنید!

راستی یادتون نره پیج اینستاگرام انیمه، یوتوب و نماشای ما رو فالوو کنید.