Singularity شما را به مدت یک ساعت و دو دقیقه به سفری رویایی و عجیب می برد !

همانطوری که قبلا نیز اعلام کرده بودیم پنجمین آلبوم استودیویی جان هاپکینز آهنگساز الکترونیک انگلیسی در ۴ می ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت ۹۷) از طریق رکورد لیبل Domino Records منتشر شد. حالا بعد از گذشت یک هفته با بررسی آلبوم جدید جان هاپکینز Singularity در خدمت شما عزیزان هستم.

اگر آخرین آلبوم هاپکینر یعنی Immunity  که در سال 2013 منتشر شد، را موسیقی متنی برای سفری در یک شب خیالی در نظر بگیریم ، Singularity تجربه روانشناختی است که در طول سفر شبانه خود تجربه کرده اید. ترکیبی از بازه وسیعی از صداهای جذاب و اتفاقاتی بداهه ! هاپکینز در آلبوم جدید خود سعی کرده تا آنچه را که در سال 2013 شروع کرده تکمیل کند گرچه در این میان از نمایه ها و ملودی های پاپ نیز بهره گرفته است.

فضای این آلبوم به شدت شبیه به آلبوم قبل است (البته اگر آلبوم قبلی من نیز نامزد جایزه مرکوری میشد سعی می کردم همان راه را ادامه دهم)، اما با این تفاوت که فضای تجربی بیشتر شده و ترکیب بین سبکی حرف اول را می زند. هاپکینز از دنیای الکترونیکا به اسید هاووس و تکنو سفر میکند و در ادامه با ملودی های جذاب و آرامش بخش پیانو شما را وارد دنیایی موسیقی کلاسیک / امبینت می کند. موسیقی از جایی شروع می شود و در پایان شما را به جایی دیگر می برد و من این حال و هوا را به شدت دوست دارم.


همچنین گوش کنید  »

آلبوم جدید تام یورک ANIMA را گوش کنید !

آلبوم جدید نیلز فرام Empty را گوش کنید!!! لالایی هایی برای قرنطینه!


جزئیات، کنتراست، تکسچر و ترکیب های پیچیده در موسیقی او حرف اول را می زند گویی او برای هر لحظه از موسیقی اش ساعت ها فکر کرده است، اما به گفته خودش اینگونه نیست! هاپکینز در مورد موسیقی اش می گوید تا جایی که می تواند سعی می کند موسیقی اش بداهه باشد و نقشه ای برای خلق آنها نداشته باشد. بیس هایی که دائما درحال تغییر هستند، فضا سازی خیره کننده و فرازمینی در میان صداهای glitchy و نویز، درام گرووی که لحظه ای روی بیت است و لحظه دگر خارج از آن…. و در نهایت ملودی و هارمونی های جذاب که از شخصی که در کالج سلطنتی موسیقی انگلیس تحصیل کرده کمتر از این هم انتظار نمی رود.

آلبوم Singularity را می توان چهره جدید هاپکینز دانست چرا که تغییر فضای ذهنی او را به خوبی نمایان می کند، و فضای آلبومش جایی میان موسیقی نیلز فرام و فورتت قرار می گیرد. بی شک آلبوم جدید جان هاپکینز Singularity یکی از بهترین آلبوم های سال 2018 است و می توان آن را بهترین آلبوم الکترونیک/ تجربی سال نامید.

شما می توانید آلبوم Singularity را از اسپاتیفای گوش کنید. لطفا شما نیز نظرات خود را پیرامون این آلبوم با ما در میان بگذارید.