بیداری، بعد از رویایی زیبا !

با سلام  خدمت دوستان و رفقای انیمه باز، با بررسی قسمت 12 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re در خدمت شما هستم. شما می تونید بررسی قسمت به قسمت انیمه Tokyo Ghoul: re رو از مجله وارونه بخونید. از دوستان عزیزی که زیر ۱۷ سال سن دارن خواهش می کنم به دلیل خشونت بالا، این انیمه رو تماشا نکنید.! خب بالاخره آخرین قسمت از فصل اول  Tokyo Ghoul:re منتشر شد. تو این قسمت سعی شده بود تا به سوال های مهمی که ذهن بیننده رو مشغول کرده جواب داده بشه. گرچه من به شخصه انتظار بیشتری از این قسمت و آرک پایانی داشتم. موسیقی تو این قسمت با اینکه خیلی خوب بود ولی جا داشت بهتر باشه! (اینو برای برای اول میگم چون واقعا موسیقی متن این فصل حرف نداشت!). 

بعد کلی کشمش و درگیری سرانجام کانکی بر میگرده ! دلیل مرموز بودن Furuta هم مشخص میشه! برای اولین بار هم هویت اتو یا غول تک چشم هم مشخص میشه (گرچه برای خیلی ها مشخص بود). اما مشکل اصلی همچنان عدم پردازش مناسب به داستان و بی پاسخ موندن سوال های مهمی هستش که به نظر میرسه برای همیشه بی پاسخ بمونن !!!


همچنین بخوانید : بهترین انیمه های تابستان ۲۰۱۸ که باید آنها را تماشا کنید !


موضوع بعدی، تغییر رنگ موی هایسه هستش که از زمان بازگشت حافظه شروع به تغییر کرد و با برگشت کانکی کاملا مشکی شد! نکته جالبتر تغییر در طراحی شخصیت کانکی هستش که جدا از رنگ مو ، چهره و لحن صحبت کردن نیز تغییر کرده. آخرین موضوع جالب هم علاقه و عشق اتو به کانکی هستش. 

در ادامه با بررسی قسمت 12 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re همراه من باشید.

دیگه به اندازه کافی رویا دیدم !

بررسی قسمت 12 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

یکی از اصلی ترین سوژه های فصل سوم، وضعیت قهرمان دو فصل قبل یعنی کانکی بود! تو فصل سوم کانکی وجود نداشت و اون قهرمان کم حرف ، غمگین، جدی جای خودش رو داده بود به هایسه شخصیتی غیر جذاب و شکننده (عاطفی/فیزیکی) برای انیمه تاریکی همچون توکیو غول !!!

تو این قسمت پس از درگیری طولانی مدت و صحبت هایی که بین شخصیت هایسه و کانکی رد و بدل میشه، بالاخره کانکی موفق میشه تا هایسه رو راضی کنه تا کنترل مغز رو بدست بگیره و کمی به هایسه استراحت بده ! برای درک بهتر وضعیت ذهنی هایسه / کانکی پیشنهاد می کنم این مطلب رو مطالعه کنید : با اختلال هویت تجزیه ای (شخصیت چندگانه) به طور کامل آشنا شوید.

البته تغییر هایسه به کانکی پس از 12 قسمت جا داشت با تمرکز بیشتری انجام بشه و فلش بک های مهمتری از گذشته کانکی برای پاسخ دادن به کلی سوال نمایش داده بشه که اینجوری نشد !

نورو همچنان مرموز و جذاب !

پس از درگیری شدید نیروهای CCG با نورو تو قسمت قبلی، و عدم موفقیتشون برای نابودی اون، اوضاع رو وخیم کرده بود و به نظر نمی رسید کسی بتونه از دست نورو جون سالم به در ببره !!! اما تو این قسمت به طرز عجیب و مسخره ای شاهد شکست نورو به دست شیرازو و اوریه هستیم!!!

نکته مهم نمایش فلش بکی در لحظه نابودی نورو بود! فلش بکی که KUZEN / Yoshimura را در حین تحویل اتو در نوزادی به نورو نشون میداد و درخواستی که یوشیمورا برای نگهداری از کودکش توسط نورو داشت!

همین موضوع چند مسئله رو بوجود میاره ؟ آیا نورو واقعا کشته شده ؟ (چرا که طبق روال انیمه شخصیت هایی که در حال مرگ هستند همیشه فلش بکی از آنها به نمایش در میاد)، آیا نورو موسس آئوگیری است؟ و سوالای دیگه ای که همچنان بی جوابه!  نورو دقیقا کیست / از کجا آمده / چه می خواهد؟

سوال بعدی اینکه آیا شیرازو تو درگیری با نورو کشته میشه یا قدرت نورو بهش منتقل میشه؟ زمان مرگ شیرازو یک فریم از بازسازی اعضای داخلی بدنش به نمایش گذاشته شد که سرعت بازسازی بسیار شبیه نورو بود!

بررسی قسمت 12 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re
فریمی که بازسازی سریع بدن شیرازو رو نشان میدهد

کانکی و غول تک چشم

بررسی قسمت 12 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

همونطور که تو بررسی قسمت قبل حدس زده بودم، غول تک چشم و کانکی با هم روبرو میشن و جنگ شروع میشه!

اولا این پوسته عجیب و غریب و قابل پوشیدن اتو بخشی از کاگونه اون هستش یا نوعی از تغییر مرحله قدرت (شبیه شخصیت های بلیچ)، مسئله بعدی شکست غول تک چشم بوسیله کانکی(اونم به راحتی و مثل آب خوردن) هستش! خیلی عجیب بود من اول فکر کردم کانکی کشتش ولی بعدا خودش گفت فرار کرده، حالا موضوع اینکه واقعا اتو کشته شده و کانکی میخواد نقشش و ایفا کنه یا اتو واقعا فرار کرده، در هر دو صورت موضوع خیلی پیچیده هستش!

نکته مهم دیگه تو این بخش معرفی شخصیت واقعی اتو /Sen Takatsuk ، دختر یوشیمورا هستش که به شاه تک چشم هم معروفه و اولین غول تک چشمی هستش که بصورت طبیعی به دنیا اومده و خیلی ها اونو موسس آئوگیری میدونن!!!

و مهمتر از همه دلیل علاقه زیاد اتو به کانکی مشخص میشه عشق بوده!!!

عشق و وفاداری کانائه

بررسی قسمت 12 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

برای خیلی ها دلیل وفاداری بیش از حد کانائه به سوکیاما سوال بود که تو این قسمت به این سوال جواب داده میشه، کارن عاشق سوکیاما است! پس از بازگشت کانکی و شکست غول تک چشم، یوی کوری به پشت بام میاد و بررسی وضعیت مشغول میشه که ناگهان متوجه میشه هایسه درحال تغذیه از بقایایی اجساد هستش! یویی با ترس می پرسه هایسه تو هستی و کانکی که به طرز عجیبی و مرموزی همچنان نقش هایسه رو باز می کنه به یویی پاسخ مثبت میده و از اون میخواد تا سوکیاما رو راحت کنه!

زمانی که کانکی سوکیاما را از بالای ساختمون به پایین پرت میکنه کارن به سمت سوکیاما میپره و با بغل کردن اون و پرت کردنش به جایی که سوکیاما زنده میمونه جونش رو فدای ارباب و معشوقش میکنه که بسیار سکانس جذابی بود!

سوال مهم اینکه آیا کانکی با پرت کردن سوکیاما قصد نجاتش رو داشته؟ 

FURUTA خائن یا دوست ؟

بررسی قسمت 12 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

بالاخره دلیل رفتار عجیب و مرموز furuta مشخص میشه! اون با دسته آئوگیری در تماس هست و به غول ها کمک میکنه! اما آیا خودش غول هستش یا یک انسان هنوز مشخص نیست! همچنین دلیل همکاریش با غول ها هم مشخص نیست. اما با توجه به شرایط بوجود اومده به نظر میرسه این آدم تاثیر مهمی در روند داستان انیمه داره!

نجات سوکیاما بوسیله توکا / اعضای آنتیک و چی هوری !

نجات سوکیاما در انتهای قسمت 12 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re به دست پدر، اعضای آنیک و چی هوری باعث میشه تا به این باور برسیم که اتفاقات مهمی در فصل دوم انتظار مارو میکشه و سوکیاما نقش مهمی توشون داره!

سوالی که ذهن من رو درگیر کرده حضور پدر سوکیاما هستش، کسی که تو قسمت 10 خودش رو تسلیم CCG کرد و حالا به همراه چی هوری و توکا به کمک سوکیاما اومده !!! اصلا پرش داستان از انتهای قسمت 10 به اول قسمت یازده کلی عجیب بود چرا که تو قسمت 10 پدر سوکیاما تسلیم شد و دنبال آرام کردن درگیری ها بود ولی قسمت 11 از درگیری CCG با کارمندان روزوالد شروع میشه که خب خیلی غیر منطقی بود و نحوه فرار پدر سوکیاما هنوز مشخص نیست!

نکته بعدی دزدیدن جسد شیرازو بوسیله غول ها هستش که به زنده بودن و تبدیل شدن اون به آدم مهمی در ادامه اشاره داره و خیلی راحت میشه حدس زد FURUTA پشت این قضایا حضور داره ولی دلیلش هنوز مشخص نیست!

خوشحال یا غمگین بودنت اصلا مشخص نیست !

بررسی قسمت 12 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

بعد از پایان قسمت 12، به رسم قسمت های قبلی بخشی از قسمت بعد نمایش داده میشه که اینبار قسمت بعدی موکول میشه به فصل دوم و مهر 97 اما مسئله مهم که نمایش داده میشه، انتقام کانکی از آریما هستش!!!

سوالی که کانکی از آریما میکنه سوال جالبی هستش چرا که از احساسات آریما می پرسه و چهره سردش که هیچ وقت هیچ احساسی رو نشون نمیده و به نظر من این سوال کانکی به نوعی نشون دهنده گیج بودن اون و عدم درک درست احساساتش (شاد یا غمگین) در مورد کشتن آریما هستش!

فصل اول انیمه توکیو غول ری هم تمام شد، اتفاقات زیادی در این 12 قسمت رخ داد گرچه حجم داستان به قدری زیاد بود که تو این فصل ما فقط شاهد معرفی شخصیت های جدید بدون شناخت درستشون بودیم، صحبت ها و بحث های زیادی پیرامون این فصل بوده که من سعی می کنم در یک مقاله به برسی کلی این فصل بپردازم، مرسی از شماها که منو تنها نذاشتین و بهم انرژی دادین تا براتون بنوسیم گرچه غلط دیکته زیاد دارم. دمتون گرم.

لطفا شما هم نظرات خودتون رو در ارتباط با این قسمت با ما به اشتراک بگذارید.

به روز رسانی » بررسی قسمت ۱۳ و ۱۴ انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re (نیم فصل دوم)

همچنین بخوانید : 

بررسی قسمت اول فصل سوم انیمه Attack on Titan

اطلاعات تکمیلی درباره فصل سوم انیمه Attack on Titan به همراه تریلر و پوستر