کانکی به معصومانه ترین شکل ممکن باز می گردد !

با قسمتی دیگر از بررسی فصل سوم انیمه جذاب توکیو غول در خدمت شما عزیزان هستم. شما می تونید بررسی قسمت به قسمت انیمه Tokyo Ghoul: re رو از مجله وارونه بخونید.  تو این پست به بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re می پردازم ، چرا که این سه قسمت روایت درگیری سازمان CCG با دار و دسته بزرگترین غول های جنایکار شهر توکیو هستش.

چیزی که در قسمت چهارم خیلی تعجب آور بود سرعت تعریف وقایع بود طوری که بعد از تمام شدن قسمت با خودم گفتم اصلا چی دیدم انگار همه چی از ذهنم پاک شده بود.

در قسمت چهار فصل سوم توکیو غول یک سوال مهم مطرح میشه و اون اینکه ماتسوکی کیست؟ با توجه به اینکه هیچ اطلاعاتی از ماتسوکی و گذشتش به ما داده نشده به نظر میرسه از قسمت چهار روند معرفی ماتسوکی جدی تر میشه … نکته جالب ارتباط عجیب تورسو و علاقه اون به ماتسوکی هستش که به نظر می رسه مربوط به گذشته می شه.!

ماتسوکی کیست ؟

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

تو این قسمت همچنین شخصیت های قدیمی بیشتری همونطور که حدسش رو می زدیم معرفی می شن. یکی از سوالات عجیبی که تو این قسمت برای من بوجود اومد این بود که چرا اوتا UTA به ماتسوکی گفت ماموریت لو رفته و اصلا از کجا این موضوع رو می دونست؟. نکته بعدی خریدار شماره 33 بود که تو رقابت خرید با بیگ مادام درگیری داشت و از اونجا که با کارن در تماس بود به نظر می رسه کارمند Tsukiyama باشه…

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

نکته بعدی سوزیا است و مبارزه اون با خرگوش که من احساس می کنم اون دیوونگی و شهوت کشتن تو سوزیا کمتر شده تو این فصل اما همچنان قدرت مبارزه بسیار بالایی داره با وجود اینکه غول نیست.!

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

تاکیزاوا کیست و چه می خواهد ؟

نکته مهم بعدی قسمت چهارم Tokyo Ghoul:re حضور تاکیزاوا در آخر این قسمت است قاتلی بی رحم با قدرت فیزیکی بالا… روی هم رفته این قسمت بیشتر یک پلی بود برای ورود داستان به مبارزه های مهمی که تو قسمت 5 قرار نمایش داده بشه.


بررسی قسمت 5 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

قسمت پنجم بر خلاف قسمت قبل یک قسمت پر اکشن و جذاب با موسیقی متن بسیار فوق العاده بود. طراحی موسیقی برای هر مبارزه کار بسیار جالبی بود مخصوصا استفاده از پیانو با ملودی های مالیخولیایی که کاملا مناسب این قسمت بود.

قسمت پنجم مجددا سعی داره تمرکز رو روی ماتسوکی حفظ کنه و در ادامه بیشتر به معرفی تاکیزاوا و قدرت اون می پردازه ، که به نظر من طراحی شخصیت، دیالوگ ها ، صدا ،به شدت برای این کاراکتر فوق العاده بود و تا حد جوکر در بتمن این شخصیت را بی پروا و روان پلید/پریش معرفی می کند حتی خشن تر و دیوانه تر …

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

تاکیزاوا کانکی را می خواهد !

تاکیزاوا مامور پلیسی بوده که حالا مشخص می شود توسط فرد یا افرادی به قصد نابودی CCG و کانکی تبدیل به غول شده است!!! جدا از تاکیزاوا ، غول قدرتمند دیگه ای به اسم Matsumae معرفی میشه، شخصی که بعد از درگیر کارن با گروه Quinx و آسیب دیدن اون به طرز ناگهانی ظاهر میشه و کارن رو نجات میده!.

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

بعد از درگیری با کارن، هایسه از اوریو درخواست می کنه تا ماتسوکی را تا یک مکان امن اسکورت کنه اما از اونجا که اوریو دنبال موقعیتی برای امتحان قدرت جدید کاگونه ش می گرده از دستور سرپیچی می کنه و با ماتسوکی به تعقیب سایر غول های شرکت کننده در حراجی میرن. و در ادامه سوزیا بهشون ملحق میشه و اوریو با سوزیا به جنگ با غول ها می پردازن.

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

نکته جالب برای من تو این قسمت رابطه احساسی بین Yoshiki Okura و بادیگارداش بود وقتی بادیگاردای اون، جونشون رو برای نجات این پاپ استار سریال به خطر می اندازن!. 

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

و سرانجام تقابل تاکیزاوا و هایسه

بعد از کلی درگیری و نابودی افراد CCG تاکیزاوا هدف خودش هایسه رو پیدا می کنه و بلافاصله به سمت اون حمله میکنه بعد از چند زد و خورد مشخص می شود تاکیزاوا به شدت قوی هستش و به نظر می رسد مدیر CCG نیز این را می داند برای همین دستور عقب گرد به سایر اعضای گروه Quinx  سایکو و شیزارو را میدهد برای اینکه میداند به زودی سرو کله کانکی پیدا خواهد شد.

قسمت پنجم از فصل سوم توکیو غول یکی از بهترین قسمت های این سریال بوده گرچه مطمئنا قسمت 6 قسمتی عجیب و غیر قابل پیش بینی خواهد بود!!!


بررسی قسمت 6 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

اگر قسمت دوم را بهترین قسمت تا به اینجا در نظر بگیرم به راحتی می توان بگویم قسمت 6 رقیب جدی برای دریافت لقب بهترین قسمت فصل است. در این قسمت فلش بک های کوتاه اما تاثیر گذار با احساسات شما به شدت برخورد می کند و زشتی و کثیفی جنگ را با زیباترین نمایه های عاطفی تحقیر می کند.

فصل شش تقابل شر و خوبی نیست بلکه تقابل موجوداتی است که برای دفاع از حقوق خود با یکدیگر می جنگد هر دو طرف خود را غول و وحشی خطاب می کند اما هر دو سرشار از احساسات هستند حتی بدترین آنها نظیر مادام و فندق شکن…

اما این همه داستان نیست فوکوس این قسمت بر روی ارتباط ذهنی کانکی/هایسه است. هایسه به کانکی نیاز دارد اما از او می ترسد، کانکی نیز به هایسه احتیاج دارد چرا که سالهاست در رنج و ترس است !!!

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

در قسمت 6 از فصل سوم توکیو غول اتفاقات زیادی رخ می دهد و احساسات زیادی در جریان است. که من سعی می کنم به نکات مهم بصورت خلاصه اشاره کنم. اولین چیزی که بعد از رابطه هایسه و کانکی مهم به نظر میرسه موفقیت ماتسوکی برای بیرون آوردن کاگونه اش است. جایی که اوریو بعد درگیری با مادام و شکست خوردن دیگه توانی برای دفاع از خودش نداره و در لحظه ای ماتسوکی به کمک اون میرسه.

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

از نوع و ظاهر کاگونه ماتسوکی به نظر می رسه او  دارای قدرت زیادی هستش، همچنین به نظرم اوریو متوجه موضوعی در ارتباط با ماتسوکی میشه که در ادامه می تونه مهم باشه.

موضوع بعدی احترام سایکو یونه باشی به هایسه هستش و اینکه زندگی هایسه چقدر برای او مهم هستش. شیرازو به علم به این موضوع از اون کمک می خواد تا بتونن فندق شکن را شکست بدن و به کمک هایسه برن. بعد از کمک سایکو (به نظر میرسه سایکو قدرت بشدت قوی داره و دلیل تنبل بودنش رو کمی توجیه می کنه) و شکست فندق شکن لحظه ای که شیرازو موفق به کشتن فندق شکن، تو این لحظه خاص فلش بکی از کودکی فندق شکن به نمایش گذاشته میشه که به طور باورنکردنی به نظر می رسه این حس عجیب را شیزارو هم احساس کرده و با تعجب می پرسه مگه شما هم احساسات دارین ؟

شاید من فقط کودکی به دنبال آرامش هستم ؟

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

فلش بک مهم بعدی در این قسمت لحظه کشته شدن مادام بوسیله افراد گروه سوزیا هستش. فلش بکی توامان با صحبت های سوزیا و بیان احساس مادری بیگ ماما برای سوزیا است. این قسمت همانند قسمت قبل با ملودی های فوق العاده و تاثیرگذار همراه شده.

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

نکته های مهم دیگه ای که تو این قسمت اتفاق می افته پخش صدای مبارزه تاکیزاوا با هایسه هستش و دلیل نامشخص و مرموز از این کار !

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

نکته بعدی وضعیت روانی هایسه و تقابلش با کانکی هستش وضعیت ذهنی جالبی که باعث میشه در بدترین شرایط جسمی بتونه وارد اعماق ذهنش بشه و برای نجات خودش با شخصیت قدرتمندتر خودش یعنی کانکی به تفاهم برسه… 

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

موضوع جالب دیگه کمک هینامی به هایسه و نجات اون به هر شرطی هستش، چه هایسه کنترل کننده باشه چه کانکی چون هینامی این شخص رو برادر خودش میدونه و نمیتونه خوبی های این شخص رو فراموش کنه

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

و سرانجام به لحظه ای می رسیم که همانند فصل اول کانکی تحت شکنجه شدید فیزیکی وارد مرحله ذهنی میشه که باید شخصیت قدرتمند خودش رو بازی بده در فصل اول کانکی قدرت ریزه رو قبول کرد و تو این قسمت کانکی رو به عنوان شخصیت محافظ.

این صحنه جذاب همراه میشه با موسیقی جذاب اوپنینگ فصل های قبلی یعنی آهنگ UNRAVEL از گروه راک Ling Tosite Sigure که به شدت جای خالیش حس می شد. این آهنگ به زیباترین شکل ممکن و در زمانبندی درست دوباره تمام خاطرات و احساسات فصل های قبل رو برای شما زنده می کنه.

بررسی قسمت 4 الی 6 فصل سوم انیمه توکیو غول

امیدورام از این بررسی خوشتون اومده باشه من سعی کردم تا جایی که میشه به طور خلاصه به بررسی اتفاقات مهم این 3 قسمت پردازم، لطفا شما هم نظرات خودتون رو در ارتباط با این سه قسمت با ما به اشتراک بگذارید. همچنین بخوانید : بررسی قسمت ۷ فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

در ادامه بخوانید