مثبت اندیشی به تنهایی سبب موفقیت می شود؟

یکی از معروفترین جنبه های توسعه و معنویت شخصی در دهه های گذشته، مثبت اندیشی است … اما آیا این موضوع همین قدر ساده است؟ اگر واقعا خیلی ساده است پس چرا اتفاق نمی افتد؟ آ یا به همین راحتی می توانیم مثبت فکر کنیم؟ آیا این فقط یک شعار است؟

1-مثبت فکر کنید، به اطراف خود انرژی مثبت بفرستید، خواسته های شما بر آورده خواهد شد!

البته ریشه های این جمله به سال های بسیار قبل باز می گردد. اما آیا این جمله واقعیت دارد؟ طرز تفکر ما بر روی نتیجه کارهای ما تاثیر می گذارد؟ وقتی به شیوه ای منطقی و علمی به این موضوع نگاه می کنیم؛ افراد شاد و خوش بین پر انرژی تر ازافراد بدبین هستند و قادر به دیدن و ارزیابی کردن فرصت های زندگی  هستند. به همین دلیل است که بهتر به خواسته هایشان می رسند. 

2-مدیتیشن

اگر چه مدیتیشن یک عمل قدیمی و روحانی است؛ اما تنفس عمیق به مدت 5 دقیقه برای انسان هایی که مشغله ذهنی زیادی دارند و بسیار تحت تنش و استرس هستند مفید است و باعث می شود که آن ها به حالت نرمال بازگردند.


همچنین بخوانید: مدیتیشن برای مبتدی ها ؛ نکات مهم برای آگاهی و خودشناسی


3-ستاره های زیبا، خوش تیپ و موفقیت آمیز هالیوود نیز از این جمله تعجب کرده اند.

شما فقط کافی است که بخواهید، هر کاری که بخواهید را می توانید انجام دهید و جهان آن چیزی را که می خواهید به شما خواهد داد کافی است به صدای قلب خود گوش دهید.

این جمله شاید از نظر احساسی باعث ایجاد حس خوب در شما شود اما در واقعیت بدون تلاش و زحمت و فقط با فکر کردن به چیزی نمی توانید دست پیدا کنید. همه این ها همراه با تلاش منجر به دست یابی شما به خواسته هایتان می شود.

4-تمامی این جملات برای رهایی از دست دنیای بی رحم و پر استرس است، اما در واقع ماهیت تمام این جملات مادی گرا است و پیامد آن دست یابی به خواسته های ما در این دنیا است.

با این حال، مدیتیشن از نظر معنوی توسعه نمی یابد؛ باید راهی برای فرار از وابستگی ما به نعمت های دنیوی، برای تغذیه روح ما، برای تبدیل شدن به یک شخص بهتر و افزایش آگاهی ما با جهان باشد. اما باز هم این قضیه را فراموش نکنیم که معنویات باعث تغذیه روح انسان می شود و به او در تمامی شرایط آرامش می بخشد.


همچنین بخوانید: 10 راز زبان بدن برای موفقیت که حتما باید آنها را رعایت کنید!


5-بعضی اوقات سعی برای دستیابی به تفکر مثبت نیز سبب استرس می شود.

بعضی اوقات برای دست یابی و تلاش به تفکر مثبت، ناخود آگاه سبب ایجاد استرس می شویم. که همین استرس سبب ایجاد تنش در ذهن و روح ما می گردد. در مواقع عصبانیت و مشکل به جای تلاش برای مثبت فکر کردن می توانید گریه کنید و یا فریاد بزنید این حالت سبب تخلیه شما می شود و آسیب آن از فشاری که برای مثبت فکر کردن صرف می کنید بسیار کمتر است.

در نهایت سوالی که پیش می آید این است که چه باید کرد؟

هیچ وقت فراموش نکنید که افکار ما در موفقیت ما تاثیر دارند ولی این بدان معنا نیست که بدون انجام هیچ تلاشی انتظار موفقیت  را داشته باشیم. مهمترین نکته در موفقیت تلاش و ایمان به خدا است. اگر شما کار خود را درست انجام دهید و مثبت اندیشی داشته باشید بدون شک موفق خواهید شد.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید