معرفی برترین آلبوم های موسیقی ایران به انتخاب مجله وارونه

در میان برترین آلبوم‌های تیر ماه ۹۶، سه آلبوم از سبک‌های موسیقی ملل، کلاسیک ایرانی و کلاسیکال تلفیقی حضور دارند. شاید اولین نکته‌ای که در ذهن یک مخاطب حرفه‌ای موسیقی ایران ایجاد شود، کمبود تنوع در موسیقی‌های بازار باشد. حدودا تمام مارکت موسیقی ایران را سبک پاپ در بر گرفته و با اختلاف زیادی شاهد حضور موسیقی راک، تلفیقی، ایرانی و بعضا کلاسیک غربی هستیم. این یک بعدی شدن سبک در موسیقی، در طولانی مدت هم به گوش مخاطب ضرر می‌زند و هم آینده بازار موسیقی را با تهدید روبرو می‌کند.

گویی موسیقیدانان ما از تجربه در سبک‌های جدید و انجام کارهای متفاوت هراسانند و هر لحظه بیم دارند همان چند مخاطبی که به زحمت به دست آورده‌اند را نیز از دست دهند. پس همگان کارهای تکراری بازار پسند را تکرار می‌کنند. و این بیم نیز پر بی راه نیست. هستند هنرمندانی با خلاقیت و شوق بالا که هیچ تهیه کننده و ناشری از آنان پشتیبانی نمی‌کند و حتی اگر با هزینه شخصی خود کارشان را منتشر کنند با هیچ توجهی از سوی مخاطبان، خبرگزاری‌ها و منتقدان روبرو نمی‌شوند. گویا تنها راه استاد شدن در این کشور پیر شدن یا همکاری با یک پیشکسوت است.

با ما همراه باشید با معرفی برخی از این آلبوم‌های کمتر شنیده شده و با کیفیت که در یک ماه گذشته انتشار یافته‌اند.

 

بهترین آلبوم های تیر ماه ۹۶

 

موسیقی برای تار و پیانو

این آلبوم واقعا یک اثر دلنشین و جذاب از ترکیب صدای تار و پیانو است. دو نوازی این دو ساز در این آلبوم با ملودی های دلنشین و رمانتیک تاثیر بسیار عمیقی در شنونده می گذارد. این آلبوم که به حسین علیزاده تقدیم شده است فضای آرامش بخش و تفکر برانگیزی دارد که تاثیر موسیقی علیزاده در آن به چش می خورد.

هوشیار خیام و میلاد محمدی نوازنده و آهنگسازان این اثر کاری بسیار جذاب و با ارزش را ارئه داده اند که در موسیقی کشور کمتر به گوش می خورد و از نظر ما این آلبوم از همین حالا در لیست بهترین آلبوم های سال 96 حضور دارد.

ما در مجله وارونه به شما پیشنهاد می کنیم این اثر را حتما گوش کنید و آن را از دست ندهید.

بهترین آلبوم های تیر ماه ۹۶

نام هنرمند :‌ میلاد محمدی،هوشیار خیام

نام آلبوم‌ : موسیقی برای تار و پیانو

سبک : کلاسیک تلفیقی

ناشر : نشر موسیقی امروز تهران

از بیپ تونز بگیر


 

ده تیر

«ده تیر» تجربه جدیدی از «گلنوش صالحی» است. او خود در مورد این آلبوم می‌گوید: «ده تیر» مجموعه‌ای از صداهای یک زندگی است، از فراز و فرودش و از تمام دینامیک یک روند تنش زا تا به سکونش.

آلبوم «ده تیر» شامل قطعاتی با آلات مختلف موسیقی از جمله دودوک، کمانچه، ویلنسل، تنبک، دهل و بندیر بوده و هنرمندانی چون هاروت چیکولیان، سهیل مخبری و ستار خطایی در آن مشارکت داشته اند.

این آلبوم اثری تلفیقی است و در آن موسیقی از فضاهای با ریتم و ضرباهنگی تند به آرام در حال تغییر است در ست همانند زندگی ساختار این اثر شبیه به سایر آثار سنتی تلفیقی منتشر شده است با این حال این اثر جذابیت های خاص خودش را نیز دارا است .

بهترین آلبوم های تیر ماه ۹۶

نام هنرمند :‌ گلنوش صالحی

نام آلبوم‌ : ده تیر

سبک : تلفیقی – موسیقی ملل

ناشر : مرکز نشر و پخش جوان

از بیپ تونز بگیر


 

باغ های ایرانی

آلبوم «باغ‌های ایرانی» اثری از «جلال امیرپورسعید» است. جلال امیرپورسعید نوازنده حرفه‌ای سه‌تار و از آهنگسازان و مدرسان موسیقی ایرانی است. این آلبوم در سبک کلاسیک ایرانی و شامل دوازده قطعه بی‌کلام است.

این اثر نیز همانند سایر آثار سنتی و کلاسیک ایران دارای ملودی و ریتم های مشخص و قابل تشخیص است و فضایی کاملا آشنا را تداعی می کند. ریتم را ساز های کوبه ای تشکیل می دهند و سه تار نیز ملودی و تم اصلی را تشکیل میدهد با این حال موسیقی دارای شور و شعف است و جذابیت های موسیقی ایران را یدک می کشد.

در این اثر طرحی برای گروه سه‌تار و سازهای کوبه‌ای چیده شده است. جلال امیرپورسعید و محمدرضا ساکی در قطعات همنوازی کرده‌اند. نواختن سازهای کوبه ای بر عهده محمدرضا ساکی بوده است.

بهترین آلبوم های تیر ماه ۹۶

نام هنرمند :‌ جلال امیرپورسعید

نام آلبوم‌ : باغ های ایرانی

سبک : سنتی – کلاسیک ایرانی

ناشر : موسسه فرهنگی هنری رادنواندیش

از بیپ تونز بگیر


 

در ادامه بخوانید : بهترین آلبوم های ماه به انتخاب مجله وارونه – خرداد ۹۶