سرانجام می توانید از تاچ بار مک بوک پرو برای کنترل ابلتون لایو بهره ببرید.

جدیدترین مک بوک های پرو اپل از نوار لمسی در بالای کیبورد با نام تاچ بار برخوردار هستند که این تاچ بار قابلیت کنترل برخی از نرم افزار ها را به شما می دهد. برای دوستداران موسیقی همیشه این سوال وجود داشت که آیا تاچ بار مک بوک پرو در نرم افزار های ساخت موسیقی کاربرد خواهد داشت یا خیر. سال گذشته اپل در بروز رسانی نرم افزار های آهنگسازی خود لاجیک پرو و گاراژبند قابلیت پشتیبانی از تاچ بار را به آنها اضافه کرد. ولی طرفداران ابلتون همچنان نمی توانستند از تاچ بار مک بوک پرو در ابلتون لایو بهره ببرند.

 

اما امروز برای طرفداران ایلتون لایو خبر خوبی داریم ! سرانجام می توانید از تاچ بار مک بوک پرو برای کنترل ابلتون لایو بهره ببرید.

به لطف Better Touch Tool که قابلیت تنظیم و سفارشی سازی تاچ بار اپل را می دهد، به همراه فایلی که کمپانی pATCHES با نام Ableton Live Touch Bar ارائه کرده، می توانید از تاچ بار مک بوک پرو در ابلتون لایو بهره ببرید.

تاچ بار مک بوک پرو در ابلتون لایو

با نصب این دو فایل بر روی مک بوک پرو خود حالا قادر هستید تا از تاچ بار برای کنترل ابلتون لایو استفاده کنید برای مثال می توانید : پروژه خود را ذخیره کنید، ترک جدید ایجاد کنید، زمان را کنترل کنید ، لوپ بگیرید و …

همچنین در ادامه بخوانید : پلاگین رایگان MIDI Touchbar ، تاچ بار مک بوک شما را تبدیل به MIDI کنترلر می کند!