مطالعه روانشناختی جدیدی که توسط دانشگاه نیویورک انجام شده و هدف آن تشخیص افراد با اختلالات روانی از روی سلیقه موسیقی آنها است!

روانپزشکان می گویند بر خلاف آهنگ هایی که توسط الکس در فیلم پرتقال کوکی و هانیبال در سکوت بره ها پخش می شد، افراد با اختلالات روانی علاقه ای به موسیقی کلاسیک ندارند! بلکه سلیقه موسیقی آنها کاملا متفاوت است.


همچنین بخوانبد: 73% درصد از آهنگسازان مستقل از بیماری های روانی رنج می برند !


این محققان هدف مهمی در سر دارند : اگر افراد با اختلالات روانی مزمن، سلیقه موسیقی مشخص و قابل تشخیصی داشته باشند می توان آنها را از لیست پخش موسیقی مورد علاقه شان شناسایی کرد.

در این تحقیقات که بر روی 200 نفر انجام شد، 260 آهنگ برای آنها پخش شد و مشخص شد افرادی که درصد  اختلالات روانی بیشتری در تست ها داشتند علاقه شدیدی به آهنگ No Diggity از گروه Blackstreet و آهنگ  Lose Yourself از امینم از خود نشان داده اند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه نیویورک که بر روی این موضوع تحقیق می کردند اعلام کرده اند که جواب این آزمایشات در مرحله نخست قرار دارد و به طور قطع نمی توان نظر داد و نتایج این تحقیقات هنوز برای عموم منتشر نشده است.

این تیم محققان اعلام کردند که تا این تحقیقات بر روی هزاران فرد با آهنگ های بیشتری صورت نگیرد نمی توان به طور قطع نظر داد. در نتیجه نام سایر آهنگ های مورد علاقه افراد با اختلالات روانی بالاتر را منتشر نکردند اما اینطور که به نظر می رسد افراد با اختلالات روانی علاقه بیشتری به موسیقی رپ دارند تا موسیقی کلاسیک و جاز …

همچنین در این تحقیقات مشخص شد افرادی که اختلالات روانی کمتری در تست ها از خود نشان داده اند علاقه به آهنگ هایی نظیر ‘My Sharona از The Knack و آهنگ Titanium از Sia دارند.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید