ورزش کردن تعطیلی ندارد !!!

سرانجام بعد از مدت ها بارش برف در کشور آغاز شد و باعث خوشحالی بسیاری از هموطنان عزیزمان شد.  در تهران نیز برف به میزان قابل توجهی باریده است و فضای بسیار مناسبی برای کودکان و بزرگسالان بوجود آمده تا در کنار هم به تفریح و ورزش کردن در برف و هوای دلنشین بپردازند، اما برای تمرین در زمستان نیاز دارید تا قانون هایی را رعایت کنید تا از آسیب دیدن جلوگیری کنید و ریسک آن را کاهش دهید. در ادامه با معرفی 8 قانون ضروری برای تمرینات ورزشی در روزهای برفی و زمستان همراه ما باشید.

همچنین بخوانید :7 راه سریع برای کاهش وزن در زمستان !

لباس مناسب

8 قانون ضروری برای تمرینات ورزشی در روزهای برفی و زمستان

اهمیت لباس ورزشی مناسب، بسیار بیشتر از جنبه های زیبایی شناسی آن است. لباس های ورزشی برای آب و هوای مختلف و نوع تمرین که انجام می دهید طراحی شده اند. برای مثال در روز هایی که باد، باران و برف وجود دارد شما باید لباسی را بر تن داشته باشید که ضد آب باشد همچنین در برابر نفوذ باد نیز مقاوم باشند. همچنین اگر برایتان مقدور است، حتما از لباسی استفاده کنید که علاوه بر مقابله با نفوذ باد و آب بتواند بدن شما را هنگامی که عرق کرده اید گرم نگه دارد. به خاطر داشته باشید ورزش در روزهای زمستانی برای سلامت شما بسیار مفید است و پیاده روی در برف یکی از بهترین روش های چربی سوزی در فصل زمستان است.

بدنتان را حتما گرم کنید

8 قانون ضروری برای تمرینات ورزشی در روزهای برفی و زمستان

یک کش ورزشی را تصور کنید، در حالت عادی این کش دارای حالت کششی است و به راحتی کش می آید اما اگر این کش را در دمای پایین و در حال انجماد قرار دهید، به سختی کش می آید و حتی اگر فشار زیادی به آن وارد کنید امکان پاره شدنش هست. این مثال را  Ashley Wilking، مربی Rumble Boxing می زند و می گوید: عضلات شما همانند یک کش است و حتما باید به تدریج آنها را گرم کنید تا از آسیب دیدن جلوگیری کنید. در روزهای سرد برفی شما باید قبل از بیرون رفتن در خانه خودتان را گرم کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید برای این کار بهتر است با گرم کردن عضلات بزرگتر یعنی پاها آغاز کنید، اسکات و پریدن درجا تمرینات خوبی برای گرم کردن و بالا بردن دمای بدن هستند همچنین یادتان باشد تمرینات کششی را نیز انجام دهید.

فراموش نکنید بدنتان را بعد از تمرین سرد کنید

8 قانون ضروری برای تمرینات ورزشی در روزهای برفی و زمستان

بسیاری از مردم علاقه دارند تمرینات ورزشی خود را در باشگاه انجام دهند، اما باید توجه داشته باشند بعد از یک تمرین اساسی حتما دمای بدن خود را پایین بیاورند و به اصلاح بدنشان را سرد کنند تا از آسیب عضلات و سرماخوردگی جلوگیری کنند. اما کسانی که علاقه به تمرین در برف و روزهای سرد دارند نیز باید توجه کنند ، کاهش دمای بدن بعد از تمرین بسیار مهم است همچنین به خاطر داشته باشد انجام حرکات کششی بعد از تمرین بسیار ضروری است و مانع آسیب دیدگی شما می شود.

در ادامه بخوانید : چرا باید تمرینات کششی را حتما انجام دهید و روش صحیح انجام آنها چیست؟

از سر و دستان خود محافظت کنید

8 قانون ضروری برای تمرینات ورزشی در روزهای برفی و زمستان

در روزهای سرد زمستان مخصوصا روزهای برفی، به خاطر داشته باشید که محافظت از سر و دستان بسیار مهم است. به همین دلیل حتما از کلاه مناسب که دارای الیاف قابل تنفس است استفاده کنید. همچنین کلاهی انتخاب کنید که گوش هایتان را نیز بپوشاند. برای مراقبت از دست هایتان نیز حتما از یک دستکش گرم و مناسب استفاده کنید و در روزهای برفی از دستکش ضد آب. همچنین می توانید از دستکش هایی که از قابلیت لمس نمایشگر موبایل برخوردار هستند استفاده کنید که دیگر نیاز به بیرون آوردن آنها برای عکس گرفتن یا پخش موسیقی نباشد.همچنین بخوانید :با این نکات ساده در زمستان از سینوزیت های خود محافظت کنید !

 

استفاده از مایعات

8 قانون ضروری برای تمرینات ورزشی در روزهای برفی و زمستان

ممکن است فکر کنید چون در روزهای سرد بدنتان کمتر عرق می کند پس به آب و مایعات کمتری احتیاج دارید، اما شما سخت در اشتباهید!!!!  از دست دادن آب بدن به طور قابل توجهی خطر ابتلا به آسیب را افزایش می دهد و عملکرد شما را نیز کاهش می دهد. به خاطر داشته باشید حتما قبل، بعد و حین تمرین آب بنوشید.

از لباس های با رنگ متضاد و شبرنگ استفاده کنید

8 قانون ضروری برای تمرینات ورزشی در روزهای برفی و زمستان

ماه های زمستان روزهای تاریکی دارند و خورشید سریع غروب می کند، از سویی دیگر برف نیز در این فصل می بارد. در نتیجه اگر شما علاقه به تمرین در روزهای سرد و تاریک و برفی زمستان دارید حتما بخاطر داشته باشید تا شب ها از لباس های شبرنگ و در روزهای برفی از لباس هایی با رنگ متضاد استفاده کنید تا به خوبی دیده شوید و از برخورد های احتمالی جلوگیری کنید.

کفش مناسب بپوشید

8 قانون ضروری برای تمرینات ورزشی در روزهای برفی و زمستان

به خاطر داشته باشید کفش مناسب برای روزهای بارانی و برفی در زمستان بسیار مهم است. از کفش هایی استفاده کنید که کف آنها آج های مناسب داشته باشد. اگر از کفش رانینگ قدیمی استفاده می کنید حتما آج های آن را بررسی کنید و اگر می بینید آج های آن صاف شده آن را برای روزهای خشک نگه دارید و برای روزهای برفی از یک کفش مناسب تر بهره ببرید.

محافظت در برابر نور خورشید و برف

8 قانون ضروری برای تمرینات ورزشی در روزهای برفی و زمستان

چون هوا سرد است دلیل بر این نیست که نور خورشید ضعیف است. در روزهای آفتابی مخصوصا روزهای بعد از بارش برف هوا بسیار تمیز می شود و نور خورشید با قدرت بیشتری می تابد. به یاد داشته باشید حتما از کرم های ضد آفتاب در این روزها استفاده کنید، همچنین برای جلوگیری از آسیب دیدن چشمهایتان حتما در روزهای برفی از عینک دودی و پلاریزه استفاده کنید.

در ادامه بخوانید :