آغاز به کار چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی

فرهنگ‏سرای فردوس با اجرای مراسم رونمایی از سایت جشنواره‌های مجازی، چهارمین جشنواره تولید کتاب‏‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان را از روز سه‌شنبه 27 تیرماه سال جاری آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، براساس خبر رسیده، بیژن پورمند مدیر فرهنگ‏سرای فردوس با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‏‌خوانی گفت: «جشنواره تولید کتاب­‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان» عنوان برنامه­‌ای است که طی آن کتاب‌های مناسب این رده سنی و گروه اجتماعی، با مشارکت داوطلبان و علاقه‌مندان، به کتاب صوتی تبدیل می‌شود. چهارمین دوره این جشنواره در بخش‌­های اصلی (تولید کتاب صوتی از میان کتاب­‌های معرفی‌شده)، بخش جنبی (جمع‌آوری افسانه‌ها و متل‌ها با زبان‌ها و لهجه‌های محلی)، بخش قصه‌گویی و بخش ویژه (تولید کتاب صوتی به صورت گروهی) برگزار می‏‌شود.

در ادامه بخوانید » به یاد فرهاد مهراد خواننده موسیقی راک 

مدیر فرهنگی هنری منطقه 5 افزود: با توجه به هزینه‌ی بالای تولید و چاپ کتاب‌های بریل برای نابینایان و حجیم بودن آن‌ها، امکان تبدیل بسیاری از کتاب‏‌های چاپ‏‌شده وجود ندارد. لذا در این دوره از جشنواره شرایطی فراهم شده است تا علاقه‌مندان بتوانند با نیت خیرخواهانه و عمل نوع‏‌دوستانه خود در تولید کتاب‌های صوتی مشارکت کنند.

او با اشاره به ویژگی‌های تارنمای جشنواره گفت: بخش اصلی آن شامل تولید اثر از میان کتاب‏‌های معرفی‌شده و بخش جنبی آن، گردآوری افسانه‏‌ها و متل‌ها با گویش‌ها و لهجه‌های محلی را شامل می‏‌شود. قصص قرآنی و دینی و همچنین بخش ویژه برای تولید کتاب صوتی به صورت گروهی و خانوادگی، از دیگر بخش‌های تفکیک‏‌شده در این سایت است.
 

او در ادامه گفت: کتاب‏خانه فردوس پس از گردآوری فایل‌های ارسال‌شده به جشنواره و انجام خدمات فنی لازم بر روی آن‌ها، آثار نهایی و کامل را برای بهره‏‌برداری در اختیار مراکز ویژه نابینایان در سراسر کشور قرار خواهد داد. 

 پورمند با اشاره به بخش مسابقه و رقابتی این دوره از جشنواره بیان کرد: اگرچه داوطلبان با رویکرد معنوی و خیرخواهی و نوع‏‌دوستی در این جشنواره مشارکت خواهند داشت اما پس از انتخاب آثار برگزیده توسط هیات داوران، لوح و جوایز ارزنده‏‌ای به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

 علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی ، ابتدا به سایت جشنواره به آدرسwww.ketabkhanimajazi.ir  مراجعه و ثبت‌نام کنند. سپس کتاب یا کتاب‌های مناسب گروه سنی کودکان، نوجوانان و به‌ویژه نابینایان را انتخاب کرده و آن‏‌ها را در خانه، استودیو و یا هر مکان مناسب دیگری، بازخوانی و صدای خود را ضبط کنند. همچنین فایل تولیدشده را از هریک از دو طریق سایت جشنواره یا تلگرام  دبیرخانه به شماره (09197743348) ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‏‌توانند به دبیرخانه جشنواره، واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی، فرهنگسرای فردوس، کتابخانه فردوس مراجعه کنند یا با شماره تلفن 44081043 تماس بگیرند.