رقابت سرسخت بین مایکرو سافت و آمازون !!

4 سال سلطنت از ثروتمندترین مرد جهان، توسط بنیانگذار آمازون جف بزوس حتی برای یک زمان کوتاه گرفته شد. آمازون یکی از شرکت های فروش اینترنتی در جهان با سرمایه 92.3 میلیارد دلار رقیب سر سخت خود مایکروسافت را پشت سر گذاشت.

جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان

در 27 ژوئیه 2017 غول تکنولوژی و بزرگترین شرکت فروش اینترنتی آمازون به مدیر عاملی جف بزوس در صدر ثروتمندترین مردان جهان قرار گرفت. براساس اخبار Diversify در سال های گذشته مدیر عامل شرکت مایکروسافت بیل گیتس با سرمایه 90.3 میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شده بود اما هم اکنون مدیر عامل شرکت مایکروسافت با سرمایه 92.3 میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شد.

به گزارش بلومبرگ جف بزوس 63 ساله ارزش سهام خالص این شرکت را در بین ماه های مارس 2012 و ژوئیه 2017 به مقدار 319% افزایش داده است. نفر بعدی بعد از جف بزوس با مقدار افزایش 200% مارک زوکربرگ است.

جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان

جف بزوس علاوه بر داشتن بزرگترین شرکت فروش اینترنتی صاحب شرکت فضایی  Blue Origin نیز هست .از سوی دیگر او هنوز صاحب 17 % از سهام شرکت آمازون است .اما شیب لغزنده در دنیای کسب و کار اجازه در صدر بودن را به مدت طولانی به کسی نمی دهد.در تاریخ 28 ژوئیه جف بزوس با ارزش سهام به مقدار 89.3 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان

بعد از او به ترتیب با سرمایه 82.7 میلیارد دلار آمانسیو اورتاگا ،وارن بافت با سرمایه 74.5 میلیارد دلار و مارک زوکربرگ قرار دارد.اگر چه بیل گیتس عنوان خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان پس گرفت اما بزوس سعی دوباره در گرفتن عنوان وی دارد.

در ادامه بخوانید : ۳۲ نکته جالب درباره زندگی دومین مرد ثروتمند جهان مدیر عامل شرکت آمازون! بخش اول