9 پیشنهاد برای جلوگیری از حملات میگرنی در تابستان ! علاوه بر استرس، سوء تغذیه، بی خوابی،  افزایش دمای هوا و افزایش رطوبت در ماه تابستان باعث ایجاد حملات میگرنی می گردد.برای جلوگیری از این حملات میگرنی چه باید کرد ؟

9 پیشنهاد برای جلوگیری از حملات میگرنی در تابستان

9 پیشنهاد برای جلوگیری از حملات میگرنی در تابستان

وضعیت آب و هوا را بررسی کنید

اگر شما از وضعیت آب و هوا اطلاع داشته باشید ،به راحتی می توانید برنامه های تفریحی و لباس های خود را بر اساس آن آماده کنید.بنابراین ایده خوبی است که از یک فشار سنج دیجیتالی یا یک برنامه هوایی استفاده کنید که در مورد آب و هوای مناسب اطلاع می دهد باخبر شوید.

بدون عینک آفتابی ،هرگز !

علاوه بر پرتوهای خورشید، درخشش دریا، استخر و آب دریاچه نیز می تواند برای بسیاری از بیماران مبتلا به میگرن اثر گذار باشد.به خصوص هنگام رانندگی، پرتوهای آفتابی که از طریق درختان یا ساختمان ها ساطع می شوند، در ایجاد میگرن بسیار موثر هستند.به همین دلیل بدون عینک آفتابی بیرون نروید.گرچه عینک های آفتابی با کیفیت نیز بی تاثیر نیستند ،اما  عینک های میگرنی رنگی FL-41، در جلوگیری از حساسیت نور بسیار موثر هستند.


همچنین بخوانید :هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه نکاتی دقت کنیم ؟


به مقدار کافی آب بنوشید و از کافئین دوری کنید

رطوبت بیش از حد در تابستان سطح مایع بدن را کاهش می دهد.در ماه های تابستان، تنها نیمی از از دست دادن آب بدن با آب جبران می شود، و آب به تنهایی برای نیمه باقی مانده کافی نیست.به همین دلیل مصرف میوه وسبزیجات به اندازه آب اهمیت دارد.علاوه بر این، محدود کردن مصرف کافئین و الکل در دمای شدید نیز در جلوگیری از از دست رفتن آب بدن مفید است.


همچنین بخوانید :تاثیرات شگفت انگیز یک لیوان آب در بدن انسان


در گرما ،ورزش در هوای آزاد انجام ندهید

از ساعت 11 صبح تا 5 بعد از ظهر، زمانی که پرتوهای خورشید به عمق  زمین می رسند، از ورزش در هوای آزاد اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث تشنگی و استرس فیزیکی شود.شما می توانید این حرکات را هنگام صبح زود و یا پس از غروب آفتاب انجام دهید.

در مکان های خنک بمانید

شما در تابستان برای جلوگیری از حملات میگرن مجبور نیستید در خانه زندانی شوید ،شما می توانید به استخر و یا پلاژ بروید اما سعی کنید بیشتر زمان خود را در محیط های خنک بگذرانید.

سرگرمی های تابستانی خود را درست انتخاب کنید

یکی از 9 پیشنهاد برای جلوگیری از حملات میگرنی در تابستان ،انتخاب صحیح سرگرمی های تابستانی است.شما ممکن است مشتاق باشید که دوستان خود را برای سرگرمی های تابستانی، مانند یک فیلم 3 بعدی، مسابقه تنیس در فضای باز یا  قایق سواری در پارک تفریحی، همراهی کنید اما مراقب باشید آنها می توانند مشکل بزرگی برای میگرن باشند.بنابراین نور ،گرما و استرس فیزیکی می تواند تاثیرات زیادی بر میگرن داشته باشد.

خواب خود را تنظیم کنید

قرار گرفتن در معرض نور، هورمون ملاتونین را سرکوب می کند و باعث بی خوابی می شود.کیفیت و خواب منظم، نکات کلیدی برای جلوگیری از حملات میگرنی است.به همین دلیل به ساعت خواب خود دقت کنید .

اجتناب از تغییرات ناگهانی دما

به طور ناگهانی از یک محیط گرم به یک محیط سرد نروید و یا بالعکس.از آنجا که تفاوت دما به اندازه  5 درجه سانتیگراد در محیط  خطر ابتلا به حملات میگرن را به میزان 7.5 درصد افزایش می دهد.

هنگام سفر استراحت کنید

تابستان به معنای تعطیلات برای بچه ها است.با این حال، تغییرات درعادات خواب به دلیل سفر، تعطیلات، استرس در آماده سازی برای تعطیلات، قبل از تعطیلات و تغییرات در عادات غذا می تواند باعث حملات  میگرن شود.اگر شما به مسافرت طولانی می روید سعی کنید به انداره کافی استراحت کنید و مایعات بنوشید.اگر قصد سفر با هواپیما به مدت طولانی را دارید برای جلوگیری از سردرد قبل از پرواز از مسکن استفاده کنید و دقت کنید سر و گردن شما در حالت صحیح قرار گیرد.

در ادامه بخوانید :

چگونه سردردهای خود را در منزل درمان کنیم ؟

۸ نشانه ی خاموش که نشان می دهند استرس شما را بیمار کرده است!