برای ساخت این حلقه بیش از یک سال زمان صرف شده !

کمپانی فرانسوی Enhancia بیش از یک سال بر روی کانسپت حلقه میدی کنترلر وایرلس (MIDI RING) کار کرده و سرانجام این میدی کنترلر قرار است در ماه مارس 2018 بر روی وب سایت کیک استارتر قرار بگیرد اما قبل از آن کمپانی تصمیم گرفته تا این دیوایس جالب را در نمایشگاه CES 2018 به نمایش بگذارد.این اکسسوری کوچک بر روی انگشت اشاره دست راست قرار می گیرد و به کاربر اجازه می دهد تا هنگام نواختن کیبورد افکت های نظیر pitch bends یا vibrato را با انجام حرکات خاص دست بر روی موزیک اعمال کند.

این حلقه سبک وزن که از جنس پلاستیک نرم و بخش کوچکی فلز ساخته شده است بوسیله یک هاب به کامپیوتر متصل شده است و از طریق آن داده ها را دریافت و منتثل می کند.این هاب هم حلقه را شارژ می کند و هم مشخص می کند کدام افکت با کدام حرکت دست مپ شده است.به علاوه این حلقه دارای یک نرم افزار و پلاگین تخصصی است که به کاربر اجازه میدهد تا از این حلقه میدی کنترلر وایرلس در برنامه هایی نظیر ابلتون لایو و لاجیک استفاده کند.

این حلقه میدی کنترلر وایرلس به شما اجازه کنترل افکت های موسیقایی را بوسیله حرکت دست می دهد

سنسور این حلقه 3 حرکت خاص دست را شناسایی می کند که هریک برای افکتی خاص تعریف شده است ( شما می توانید به نحوه دلخواه خود این حرکات را با افکت مورد نظر مپ کنید). برای مثال و بصورت پیش فرض با تکان دادن دست به آرامی می توانید افکت vibrato را اعمال کنید، حرکت آرام به عقب و جلو برای اعمال افکت pitch bends، و حرکت شیب دار به جلو برای اعمال  low pass filter. 

این 3 حرکت به این دلیل انتخاب شده اند چون زمانی که شما کیبورد می نوازید بصورت طبیعی اقدام به انجام این حرکات می کنید. این حلقه به نوازنده اجازه می دهد با کمترین تلاش ابعاد جدیدی را به راحتی وارد اجرای زنده خود کند.تماشای فردی که این حلقه را به دست کرده و کیبور می نوازد جالب است هم از لحاظ بصری هم شنیداری زیرا دیدن شخصی که با حرکت دست در هوا می تواند موزیک را مدولاسیون کند و اعمال افکت بر روی آن انجام دهد بسیار جذاب است.

[aparat id=”fFW4m”]

مفهوم ساخت این حلقه چیزی جدیدی نیست اما مدل های قبلی با هر حرکت دست کار می کردند نه انجام حرکات خاص. هدف کمپانی Enhancia این بوده تا وسیله ای را اختراع کند که به نوازنده اجازه دهد تا در حالات طبیعی نواختن بتواند اعمال افکت کند همچنین زمان اعمال افکت نیز بسیار مهم است.

اگرچه مدلی که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شده دارای سیم است اما نسخه نهایی قرار است بصورت بی سیم فعالیت کند همچنین این حلقه میدی کنترلر قرار است در 7 سایز مختلف با بندهای قابل تعویض ارائه شود تا همه کارابران براحتی آن را در دست کند. همچنین کمپانی اعلام کرده در آینده برنامه دارد تا این حلقه را برای سایر موزیسین ها و نوازندگان سازهای مختلف تولید کند.

حلقه میدی کنترلر Enhancia از ماه مارس 2018 در وب سایت کیک استارتر برای پیش فروش در دسترس قرار خواهد گرفت اما قیمت آن هنوز مشخص نیست.

 

در ادامه بخوانید :