چگونه موهایی سالم داشته باشیم ؟

آیا از داشتن موهای ضعیف ،شکننده و مات خسته شده اید ؟ آیا شما نیز علاقه دارید موهای سالم و براق داشته باشید ؟ آیا می دانستید با انجام دادن کارهای روتین اشتباه باعث آسیب رساندن به موهای خود می شوید .با 5 دشمن که باعث آسیب دیدن موهای شما می شوند آشنا شوید.


همچنین بخوانید :چگونه در فصل زمستان از موهای خود مراقبت کنیم ؟


اگر با مراقبت های بسیار باز هم موهای شما سالم و براق نیست شاید دلیل آن خود شما باشید !بسیاری از کارهایی که در طول روز و به عنوان عادت انجام می دهید باعث آسیب رساندن به موهای شما می شود .اما این عادت های روزانه کدامند :

1-تغذیه نامناسب

تغذیه نامناسب باعث ضعیف شدن موهای شما می گردد.زیرا در صورت عدم تغذیه مناسب ویتامین و مینرال های لازم برای سلامت مو به آن نمی رسد.و باعث ریزش و ضعیف شدن موها می گردد.یک عادت تغذیه ای مناسب می تواند تا حدود زیادی مشکلات موهای شما را حل کند.سعی کنید در عادات تغذیه ای خود مصرف نمک و روغن را به حداقل برسانید.زیرا نمک و روغن باعث تضعیف ریشه مو ودر نتیجه سبب ریزش و مشکلات مو می گرددسعی کنید در طول روز از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

2-استفاده بیش از حد از سشوار و اتوهای مو

استفاده بیش از حد از وسایل الکتریکی که دارای گرمای زیاد هستند باعث کاهش کیفیت موهای شما می گردد.زیرا استفاده بیش از اندازه از این وسایل سبب ریزش ،کم حجمی ،موخوره در موها می گردد.سعی کنید در صورت استفاده از سشوار و اتوهای مو به درجه حرارت آن ها دقت کنید.و تا می توانید از آین وسایل کمتر استفاده کنید.

3-رطوبت موهای خود را حفظ نکردن

عدم رطوبت  موجود در هوا مخصوصا در فصل زمستان  باعث خشک شدن و در نتیجه شوره سر می شود.و حتی در موارد شدیدتر باعث اگزما در پوست سر می گردد.سعی کنید در فصل زمستان رطوبت موهای خود را حفظ کنید .شما مس توانید با استفاده از روغن های طبیعی مانند زیتون ،نارگیل و …. به حفظ رطوبت در موهای خود در فصل زمستان کمک کنید.

4-موخوره

موخوره در موها سبب تضعیف موها می گردد.سعی کنید در ماه حداقل یک سانت موهای خود را کوتاه کنید .و بدین ترتیب از شر موخوره رها شوید.در ادامه بخوانید :ماسک های خانگی برای از بین بردن موخوره در موها

 

5-شستن مو با آب داغ

هنگام دوش گرفتن سعی کنید موهای خود را با آب داغ نشویید.زیرا این کار سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر می شود در نتیجه باعث خشکی و شوره سر می گردد.و همچنین باعث از بین رفتن رطوبت موهای شما نیز می شوید.موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

 

در ادامه بخوانید :