رابطه موفق با شریک زندگی با شخصیت متفاوت

چطور می توانیم یک رابطه موفق با شریک زندگی با شخصیت متفاوت داشته باشیم. در مراحل اولیه رابطه تفاوت های شریک شما ممکن است هیجان انگیز باشد اما با گذشت زمان، این تفاوت ها می توانند مضر باشند. با این وجود شیوه هایی وجود دارد که در آن دو نفر بسیار متفاوت می توانند کنتراست خود را کاهش دهند و در رابطه شادی را پیدا کنند. در این مطلب 8 پیشنهاد ما را برای این موضوع بخوانید :


همچنین بخوانید : ۹ موضوع که حتما باید قبل از ازدواج در مورد آن ها با شریک زندگی خود صحبت کنید ؟


قطبهای متقابل یکدیگر را جذب می کنند. اگر ویژگی های شریک شما که در ابتدا جالب توجه بودند، اما دیگر تحریک کننده نیستند، شما باید در این مورد نگران شوید و فکر کنید. اجازه ندهید اختلافات شما را جدا کند. در این مطلب 8 پیشنهاد برای شما داریم که با توجه به آن ها اجازه ندهید اختلافات باعث جدایی شما گردد.

1-شریک خود را همانگونه که هست، قبول کنید.

با این واقعیت روبرو شوید که شما نمی توانید شخصیت شریک زندگی خود را تغییر دهید. شخصیت فعلی او نتایج تجارب او در طول زندگی وی است. این موضوع را قبول کنید و او را آنگونه که هست قبول کنید و دوست داشته باشید. همچنین بخوانید : دلایل عدم اعتماد طرفین به یکدیگر در زندگی مشترک 

2- به یکدیگر احترام بگذارید.

یاد بگیرید که به شیوه زندگی یکدیگر احترام بگذارید. سعی کنید به تصمیمات سریک زندگی خود احترام بگذارید هر چقدر که این تصمیمات برای شما عجیب و غریب باشد. سعی کنید تفاوت های خود را با طنز ساده کنید و قصد تخریب یکدیگر را نداشته باشید.

3-توجه کنید.

پذیرش تفاوت های شریک شما به این معنی نیست که این تفاوت ها ناچیز بوده و یا نیاز به توجه ندارند. برعکس این یک فرصت برای شناخت بیشتر شریک زندگی تان است. به جای نادیده گرفتن تفاوت های شریک خود، از او سوالاتی در مورد این مسائل بپرسید و سعی کنید آنها را درک کنید. همچنین بخوانید : ۹ اشتباه رایج در زندگی مشترک که باعث سرد شدن رابطه شما می شود 

4-تمرکز بر نکات مشترک

همیشه به خاطر داشته باشید که به خاطر اختلافات خود چه مسائلی را به اشتراک می گذارید. روی احساسات و نکات مشترک خود تمرکز کنید. نکات مشترک تان را یادداشت کنید. این موضوع به شما انگیزه ای برای انجام تعامل در رابطه را می دهد.

5-اجتناب از سرزنش

بلافاصله طرفداری نکنید. اگر می خواهید چیزی را بیان کنید که در مورد شیوه زندگی شریک زندگی تان شما را آزار می دهد، این کار را بدون عمل قاضی یا متهم انجام دهید. به عنوان مثال می توانید از این عبارات استفاده کنید، “احساس ناراحتی میکنم”، “احساس میکنم که “….اگر بحث هایی که از اختلافات شما بوجود می آیند خیلی جدی هستند، کمی  عقب نشینی کنید و  آرام شوید. هنگامی که دو طرف آرام شوند، بعد از آن می توانید با یکدیگر در مورد این موضوع صحبت کنید.


همچنین بخوانید: چطور از همسرم انتقاد کنم ؟


6-احساس همدردی

شما باید مرزهای شریک زندگی خود را درک کنید و با او همدرد شوید. از آنجا که او دارای شخصیت متفاوتی نسبت به شماست، ممکن است همیشه با خواسته های شما موافق نباشد. این موضوع را درک کنید. به عنوان مثال اگر شریک زندگی تان برون گرا است، درک کنید که گاهی او میل به بیرون آمدن و اجتماعی شدن ندارد.

7-قانون بگذارید.

با توجه به نیازهای طرفین، قوانینی را تعیین کنید. به عنوان مثال اگر شریک زندگیتان درون گرا است از او بخواهید در ماه 2 بار در کارهای گروهای مشارکت کند و در مقابل شما نیز او را تحت فشار نگذارید. بنابراین اهداف شما بدون محدود کردن یکدیگر بر آورده خواهد شد. همچنین بخوانید : ۱۲ روش برای راحت تر بیان کردن چیزی که می خواهید!

8-قبول کنید که شریک زندگی تان ممکن است در طول زمان تغییر کند.

یکی از مشکلاتی که اغلب هنگام مراجعه به متخصصان روابط بیان می شود این است که :شریک زندگی من با مرور زمان دچار تغییر شده است و یا در اوایل رابطه اینگونه نبوده است.“بسیار طبیعی است که انسان ها در طول زمان تغییر کنند.سوال این است که آیا شما می توانید این مسئله را قبول کنید و یا خیر ؟می توانید خود را جای یکدیگر بگذارید و درک کنید ؟به یاد داشته باشید راز یک رابطه شاد و موفق ،بنا نهادن یک رابطه سالم و اصولی است.

در ادامه بخوانید: 

چرا نسبت به همسرم سرد شدم؟ 20 دلیل برای سرد شدن روابط عاشقانه

حسادت در روابط عاشقانه ؛ چرا به روابط همسرم با دیگران حسادت می کنم؟