راهکارهای طبیعی برای داشتن مژه های بلند و پرپشت

بسیاری از بانوان به مژه های بلند و پرپشت علاقه دارند و راه های زیادی برای دست یابی به آن را امتحان می کنند.متاسفانه بسیاری از ما با مژه های بلند و پرپشت متولد نمی شویم. به همین دلیل برای داشتن مژه های بلند از ریمل ، فرمژه و گاهی مژه های مصنوعی استفاده می کنیم.در واقع برای داشتن مژه های بلند و طبیعی استفاده از راههای طبیعی کافی است.مژه ها نیز مانند موها برای بلند و پرپشت بودن به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند.اگر شما از بدو تولد نیز دارای مژه های بلند و پرپشت باشید ممکن است بر اثر تغییراتی هورمونی و تغذیه نامناسب باعث ریختن آنها و کم پشت شدن آنها شوید.

در ادامه بخوانید »

با این 6 روغن طبیعی دیگر نیاز به کاشت مژه نخواهید داشت! 

طرز تهیه سرم تقویت مژه برای داشتن مژه هایی پرپشت و بلند 

استفاده از لوازم آرایشی نامناسب ،مالیدن چشم ها ،کمبود ویتامین ،بیماری های عصبی نیز باعث ریختن وکم پشت شدن مژه ها می گردد.اما مشکل اصلی جایگزین نشدن مژه ها بعد از ریختن و خالی ماندن جای آن هاست.

راه های طبیعی برای داشتن مژه هایی بلند و پرپشت

1-هیچ وقت فراموش نکنید که تغذیه و مراقبت از موها ،ناخن ها و اعضای بدن باید از داخل بدن صورت بگیرد و اگر این امر رعایت نشود شما به هرمیزان از کرم ها و لوازم مراقبت پوست استقاده کنید نیز به هدف دلخواه خود نخواهید رسید.باید این را بدانید که برای داشتن مژه هایی بلند و پرپشت مانند موها مصرف پروتئین الزامی است.برای داشتن مژه هایی بلند و پرپشت مصرف تخم مرغ ،ماهی و مواد غذایی حاوی پروتئین را فراموش نکنید.

2-یکی دیگر از راهها برای داشتن مژه هایی بلند و طبیعی مصرف ویتامین E است.منابع ویتامین E ،فندق ،بادام ،تخمه آفتاب گردان است و حتما این مواد را در برنامه روزانه تان جای دهید.یکی  دیگر از راههای مصرف ویتامین E مصرف مکمل ها و قرص آن است.علاوه بر آن می توانید قرص ویتامین E را پاره کرده وروغن موجود در آن را با مسواک به مژه های خود بمالید.

3-برای موها ،ناخن ها و مژه ها مصرف بیوتین را به شما پیشنهاد می کنیم.

هر روز به مدت 3 ماه از بیوتین استفاده کنید و از فواید معجزه آسا آن بهره ببرید.مواد غذایی مانند بادام زمینی ،فندق ،تخم مرغ ،تخمه آفتاب گردان حاوی بیوتین هستند.

4- استفاده از مژه های مصنوعی هر روز توصیه نمی شود .شما می توانید در روزهای خاص و مهمانی های خود از مژه مصنوعی استفاده کنید.زیرا چسب های مورد استفاده برای مژه مصنوعی سبب مسدود شدن منافذ مژه ها می گردد و باعث خشکی و ریزش مژه ها می شود.علاوه بر آن هنگام کندن مژه های مصنوعی ،مژه های خود نیز کنده می شود.

5-استفاده از ریمل های ضد آب نیز برای مصرف روزانه توصیه نمی شود.زیرا با مرور زمان باعث ریزش مژه ها می گردد.شما می توانید در مواقع خاص از ریمل های ضد آب استفاده کنید.

6-برای پاک کردن آرایش چشمان خود از زور استفاده نکنید.روغن های مانند نارگیل و جوجو با هم به راحتی آرایش چشمان شما را پاک می کند و هم باعث تقویت مژه های شما می گردد.

7-قبل از اعمال روغن بر روی مژه های خود با آب مژه های خود را بشویید. زیرا این کار هم سبب تمیز شدن مژه ها و هم باعث رشد آنها می گردد.

8-مژه های خود را با یک ریمل تمیز آغشته به روغن آووکادو یا روغن نارگیل مرطوب کنید.

در ادامه بخوانید :

 مد امسال ابروهای پرپشت ، و راهکارهایی برای دست یابی به آن !

نکات ساده زیبایی قبل از رفتن به رختخواب