مشکلات معده می تواند علل مختلفی از قبیل گاستریت، عدم تحمل لاکتوز، استرس و غیره داشته باشد.اکثر این علل بی ضرر هستند و در طول زمان از بین می روند.بنابراین شما مجبور نیستید برای هر مشکل  معده به دکتر بروید.ما در این مطلب روش هایی برای درمان مشکلات معده در خانه را برای شما جمع آوری کرده ایم.اما این روش ها کدامند ؟

1-زنجبیل

زنجبیل مواد غذایی بسیار مفید برای سلامت معده است.با بهبود گردش خون،  به هضم کمک می کند و  جذب مواد مغذی  را تسهیل می بخشد.همچنین از تشکیل گاز در معده جلوگیری می کند و باعث کاهش درد های معده می گردد.

روش هایی برای درمان مشکلات معده در منزل

2-خردل

 یکی از روش های درمان مشکلات معده در خانه خوردن یک قاشق غذا خوری خردل در هر وعده غذایی است که باعث رفع مشکل معده می گردد.

روش هایی برای درمان مشکلات معده در منزل

3-فلفل قرمز

در میان روش هایی برای درمان مشکلات معده در منزل ،فلفل قرمز نیز جای دارد.فلفل قرمز حاوی ماده ای است که باعث آرامش شما هنگام درد می گردد. از این رو اگر شما دارای مشکلات معده هستید خوردن آن را فراموش نکنید.همچنین هضم را تسهیل می کند و مانع اختلالات معده می شود که ممکن است در آینده  آن را تجربه کنید.


همچنین بخوانید :فلفل قرمز بزرگترین دشمن سرطان !!!


روش هایی برای درمان مشکلات معده در منزل

4-یوگا

بسیاری از حرکات یوگا باعث هضم سریع و حرکت بهتر روده ها می گردد.علاوه بر این، یوگا استرس را کاهش می دهد، بنابراین برای مشکلات  معده نیز مفید است.

5-نعنا

نعنا برای تمام بیماری های معده شما مفید است، این یک غذای معجزه آسا است.

6-برنج

در میان روش هایی برای درمان مشکلات معده در منزل،برنج نیز جای دارد.برنج مانند سیب زمینی، جو و سایر مواد غذایی نشاسته ای، پوشش محافظ داخلی معده را تقویت می کند، هضم را تسهیل می کند و اثر آرام بخشی ایفا می کند.

روش هایی برای درمان مشکلات معده در منزل

7-کیسه آب گرم

نگه داشتن کیسه آب گرم بر روی شکم باعث کاهش درد های معده می گردد.

8-آب گازدار

آب گازدار برای مقابله با ریفلاکس و متعادل کردن اسید معده مناسب است.همچنین شما اگر دارای مشکلات معده و نفخ هستید پس از نوشیدن آب گازدار به آرامش می رسید.

9-روغن های طبیعی

ریختن چندقطره روغن های طبیعی بر روی شکم و مالش آن باعث تسهیل سیستم هضم و کاهش دردهای معده می گردد.شما می توانید از روغن های نعناع، زنجبیل، نارگیل، تمشک و  رازیانه استفاده کنید.

روش هایی برای درمان مشکلات معده در منزل

10-نان تست سوخته

راه حل متفاوتی برای مشکلات  معده وجود دارد و آن هم  مصرف نان تست سوخته است.نان تست سوخته که برای حالت تهوع خوب است و نیز درد معده را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید:

4 کار که نباید هرگز با معده خالی انجام دهید !

آیا ورزش با معده ی خالی باعث کالری سوزی بیشتری می شود؟