سامسونگ قصد دارد قدرت چهره شناسی تلفن های خود را با معرفی گلکسی S9 ارتقا دهد !

نسخه قبلی این تکنولوژی که توسط سامسونگ در گوشی هایی نظیر گلکسی نوت 8 و گلکسی S8 استفاده شده بود از تکنولوژی سه بعدی پشتیبانی نمی کرد و حالا که تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی توسط iPhone X رونمایی شده ، سامسونگ نیز قصد دارد تا از این تکنولوژی بر روی پرچمدار نسل بعدی خود یعنی سامسونگ گلکسی S9 استفاده کند.

Galaxy S9

سامسونگ در حال حاضر از تکنولوژی تشخیص چهره به صورت دو بعدی استفاده می کند. یکی از بزرگترین مشکلات تکنولوژی تشخیص چهره دو بعدی ، هک شدن آن بوسیله عکس و یا ماسک است در نتیجه این تکنولوژی دارای ضعف امنیتی است.

این مشکل هم باعث شده که سامسونگ برای امنیت کامل تلفن یا پرداخت های بانکی از این فناوری استفاده نکند.

راه حل این کمپانی برای این مشکل نیز بروز رسانی و استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی است که قرار است این کمپانی با سامسونگ گلکسی S9 آن را معرفی کند.

به گفته ی Kuo ، آنالیزگر KGI ، دوربین TrueDepth استفاده شده برروی iPhone X ، برای خیلی از گوشی های اندرویدی الهام بخش خواهد بود . که احتمال داده می شود نظریه ی Kuo ، با معرفی سامسونگ گلکسی S9 تحقق پیدا کند .

در درون دوربین TrueDepth ، یک کینکت به صورت مینیاتوری وجود دارد که صورت را به صورت سه بعدی آنالیز می کند و با عکس یا نقاشی چهره نمی توان آن را فریب داد.

مسئله اصلی اینجاست که سامسونگ اگر بخواهد از دوربین های سه بعدی برای تشخیص چهره در گوشی های خود استفاده کند حتما باید طراحی قاب جلوی گوشی خود را تغییر دهد در نتیجه تولید نمایشگری با حاشیه کم در بالای گوشی کار مشکلی خواهد بود و یکی از بزرگترین معضلات سامسونگ نیز در ارائه تکنولوژی تشخیص چهره 3 بعدی نیز همین خواهد بود.

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید