خداحافظی با اسپیکر !

اکثر سیستم های صوتی از اسپیکر برای پخش صدا استفاده می کنند و این اسپیکر ها در خودرو بخشی از دکوراسیون داخلی خودرو هستند. حالا این سیستم جدید از تکنولوژی بهره می برد که از دکوراسیون داخل خودرو برای تولید صدا بهره می برد و در واقع سیستم صوتی بدون اسپیکر است!

Continental Corp کمپانی آلمانی تولید کننده قطعات خودرو سیستم صوتی را طراحی و تولید کرده است که نیاز شما به اسپیکر های قدیمی را از بین می برد. این سیستم صوتی که Ac2ated Sound نام دارد از قطعات داخلی خودرو نظیر : درها، سقف و داشبورد برای تولید صدا بهره می برد.

در واقع این سیستم از محرک های کوچک برای تولید فرکانس های معین بهره می برد که قبلا این فرکانس ها را از اسپیکر پخش می شد.

جانس فریدریش مهندس آکوستیک در باره این سیستم به Forbs گفت : “ستون ها، درها، سقف و کاور صندلی های عقب تولید کننده صدا در این سیستم خواهند بود. هر سطحی رفتار صوتی خاص خود را دارد. برای مثال اگر شما به داشبورد ضربه بزنید یک صدا تولید می کند و اگر به ستون ها ضربه بزنید صدای متفاوتی نسبت به صدای داشبورد اجرا خواهد کرد، حالا در این سیستم ستون ها فرکانس های بالایی (صدای زیر) درها فرکانس های میانی(صداهای میانی) و کاور صندلی های عقب فرکانس های پایین (صدای بم) را تولید خواهند کرد.


همچنین بخوانید »

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی / قیمت + راهنمای خرید

با 11 تا از گرانقیمت ترین اسپیکرهای جهان آشنا شوید !

سیستم صوتی دینامیک متمرکز ، موسیقی را به طور مستقیم به گوش سرنشین های خودرو می رساند


این کمپانی آلمانی ادعا می کند که سیستم صوتی بدون اسپیکر آنها با اسپیکر های رده بالا و های اند براری می کند. آنها امیدوارند این سیستم جدید باعث تولید و توسعه خودرو های جادارتر و سبک تر شود.

خودروهای برقی بدلیل باطری های بزرگ تعبیه شده در آنها وزن زیادی دارند از این رو تولید کنندگان خودرو از قطعه سازان درخواست کاهش وزن در تولیدات خود را دارند در نتیجه سیستم صوتی Ac2ated Sound می تواند راه حل و جایگزین مناسبی برای خودروهای الکتریکی باشد.

کمپانی Continental می گوید این سیستم صوتی می تواند آینده سیستم های صوتی در اتوموبیل های آینده را تغییر دهد و به جای استفاده از کلیک و دکمه از دستور صوتی برای تغییرات بهره برد.