خالی کردن یک روز از تقویم برای قرار گذاشتن با مادرتان می تواند، عمر او را طولانی تر کند!

آیا طول عمر و سلامت والدین سالخورده تان برای شما مهم است؟ اما شما چقدر به آنها زنگ می زنید یا به دیدن شان می روید؟ بله، درست متوجه شده اید! شما می توانید با زنگ زدن به والدین تان یا ملاقات کردن شان، به آنها کمک کنید که بیشتر زندگی کنند.

همچنین بخوانید: فواید خوردن سیب سبز به صورت ناشتا !

ما همانطور که بزرگتر می شویم، سعی می کنیم روابط مان را اولویت بندی کنیم. بعضی از روابط مان را در اولویت های اول و بعضی ها را کنار می گذاریم. برای بعضی افراد خانواده و والدین اولین اولویت ها هستند ولی بعضی از خواهر و برادر ها اصلا با هم صحبت هم نمی کنند و هر چه می گذرد کم تر و کم تر با والدین شان تماس می گیرند. بر طبق یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو، آنچه آنها ممکن است متوجه نباشند، این است که این رفتارشان می تواند بر سلامت والدین شان تاثیر جدی بگذارد.

همچنین بخوانید: آیا از فواید کافئین برای سلامتی بدن آگاهی دارید ؟

محققان به مدت شش سال، 1600 فرد سالخورده (با میانگین 71 سال) را در نظر گرفتند، که در طول مدت مطالعه، تنهایی، کاهش عملکرد و مرگ و میر آنها را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافته اند که در این 6 سال، 23 درصد از این افراد در تنهایی از بین رفتند و فقط 14 درصد از آنها با سطوح متناسبی از همراهی و مصاحبت دیگران از دنیا رفتند. و همینطور 43 درصد از بزرگسالان بالای 60 سال احساس جداشدگی و انزوا می کردند.

همچنین بخوانید: واریس چیست و چگونه درمان می شود ؟

نتیجه این بود که تنهایی نقش مهمی را در رنج کشیدن انسان به خصوص در سالمندان ایفا می کند، و همینطور می تواند باعث مشکلات پزشکی مثل افسردگی، کاهش عملکرد شناختی و حتی بیماری های قلبی عروقی شود.

حتی اگر زندگی تان پر از مشکلاتی مانند مسائل کاری، مسائل کودکانتان و یا هر تعهد دیگری است، زمانی را برای تماس گرفتن با والدین تان خالی کنید. این کار ممکن است فقط کمی وقت شما را بگیرد و راحت ترین راه برای ارتباط با والدین تان است ولی مطمئنا هر دو طرف از  این کار سود می برید، هم به لحاظ عاطفی و هم به لحاظ جسمانی. البته بهترین سود آن طول عمر و سلامت والدین سالخورده تان است. 

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید: