بعضی از رفتارهای منفور خودشیفته ها، آنها را از رسیدن به موفقیت بازمی دارد!

در این مطلب سعی داریم رفتارهایی که باعث عدم موفقیت افراد خودشیفته می شوند را برایتان شرح دهیم. خودشیفته ها می توانند به گونه ای غیرمولد و غیرمفید در جهت رسیدن به اهدافشان عمل کنند! اگر هریک از این رفتار ها را در خود می بینید می توانید آن را اصلاح کنید.

رفتارهای خودتخریبی که باعث عدم موفقیت در افراد خودشیفته می شود:

1. برای وقت دیگران اهمیت و احترامی قائل نمی شوند!

خودشیفته ها کارهای خود را مهم تر از هر چیزی می دانند، در نتیجه اهمیتی به وقت دیگران نمی دهند. پیام های مکرر در زمان نامناسب ارسال می کنند، ایمیل های کاری را بسیار دیر ارسال می کنند و یا وقت همکارانشان را با صحبت درباره ی عشق قبلی شان و یا ایده های معمولی و برنامه های آخر هفته شان تلف می کنند. آنها معمولا بیش از 50% از مکالمات را در اختیار دارند و اشاره های دیگران که نشان می دهد نیاز دارند به کارشان برگردند و تمرکز کنند را نادیده می گیرند و به صحبت شان ادامه می دهند!


همچنین بخوانید: آیا خودشیفتگی خوب است؟ 


در دنیای امروز “وقت طلاست” و افراد به شدت به کسانی که به وقت آنها احترام نمی گذارند واکنش نشان می دهند. این رفتار خودشیفته ها که به وقت هم کارانشان احترام نمی گذارند می تواند برایشان گران تمام شود و اعتبار آنها را در گروه کم کند. 

2.روابط شان را با رفتارهای عجیب غریب از بین می برند!

آنها زمانی که می خواهند کاری را انجام دهند، بسیار مصمم می شوند. به عنوان مثال: ممکن است با یک نماینده ی خدمات مشتریان برای سفارش دادن دقیق آنچه که می خواهند بسیار مصر و سمج باشند. مشکل زمانی پیش می آید که این رفتارها را درمقابل کسانی انجام دهند که از دیدن این رفتارها وحشت زده می شوند. برای مثال زمانی که این رفتارهای مصر و  سخت گیرانه را در مقابل مادرتان انجام دهید، مطمئنا باعث ایجاد مشکل در روابط تان خواهد شد.

3. متوجه نمی شوند که از خط اخلاقی رد شده اند!

خودشیفته ها متوجه مرزهای اخلاقی افراد نمی شوند و وقتی دیگران به آنها اخطار می دهند که مواظب حد و مرزها باشند، انگار ناشنوا هستند. آن چیزی که به چشم آنها جذاب است به نظر دیگران بی ادبی و تهاجم به حریم شخصی محسوب می شود. یک رهبر خودشیفته از این طریق می تواند مشتریان یا کارمندان خود را از خود براند.


همچنین بخوانید: والدین خودشیفته چه تاثیری روی کودکانشان می گذارند؟


یک فرد خودشیفته قوانین را برای رعایت کردن نمی داند و انتظار عواقب خاصی در نتیجه ی نقض قوانین را ندارد. به طور مثال ممکن است در محیطی سیگار کشیدن ممنوع باشد، اما فرد خودشیفته به هرحال این کار را انجام می دهد. در نهایت ممکن است متحمل عواقب منفی نقض قوانین و مقررات و هنجارهای اجتماعی شوند.

4. متوجه نیستند که دیگران تلاش می کنند بازخورد مفیدی به آنها ارائه کنند!

خودشیفته ها در بازخورد های دیگران فقط به دنبال تحسین می گردند. حتی زمانی که بازخوردهای دیگران به طور بالقوه مفید هستند، بازهم آنها را بی ارزش می دانند. و فردی که از او تقاضای بازخورد شده است متوجه این بی احترامی و بی حرمتی خواهد شد.

5.امنیت خود و دیگران را بخاطر باور به توانایی های خاص شان به خطر می اندازند!

به طور مثال خودشیفته ها ممکن است مهارت رانندگی شان را با سرعت بیش از حد به رخ بکشند مخصوصا اگر همراه فرزندان و یا اعضای خانوادشان در ماشین باشند. و متوجه نیستند که دیگران این رفتار را خودخواهی، عاری از حس مسئولیت و اضطراب برانگیز می دانند.

6.از دیگران انتظار دارند که به آنها کمک کنند، ولی لطف دیگران را جبران نمی کنند!

خودشیفته ها به ندرت به کسی کمک می کنند ولی همیشه انتظار دارند که دیگران به آنها کمک کنند.حتی اگر فردی که به آنها کمک کرده است، بسیار برای آن تلاش کرده باشد، بازهم آن را بی ارزش می شمارند،  در نهایت افراد این الگو را درک می کنند و تمایل کمتری به کمک به فرد خودشیفته نشان می دهند و در نتیجه بدون کمک دیگران توانایی به جلو رفتن فرد خودشیفته کاهش می یابد.

ممکن است به مطالعه ی این مطالب هم علاقمند باشید: