علائم کمبود پروتئین در بدن !

در میان ارزش های تغذیه ای که بدن بیشتر از بقیه به آن احتیاج دارد ،پروتئین در رتبه اول قرار دارد.بر اساس تحقیقات انجام شده در جهان حدود 1 میلیون نفر به کمبود پروتئین دچار هستند.بسیار آسان است که متوجه شوید بدن شما به پروتئین احتیاج دارد.خوشبختانه بدن شما زمانیکه دچار کمبود پروتئین می شود آن را به خوبی با علائمی نشان می دهد. در این مطلب شما را با علائمی که نشان می دهد شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارید آشنا می کنیم :

کمبود پروتئین می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی در بدن شما شود.براساس تحقیقات انجام شده، کمبود پروتئین در مناطق آسیای جنوبی و آفریقا بالاست که به لحاظ تغذیه ای فاقد آن هستند.اگر شما نیز علاقه دارید با مشکلات سلامتی ناشی از کمبود پروتئین آشنا شوید ،این مطلب را مطالعه کنید .

 کمبود پروتئین

افزایش اشتها

اگر در طول روز دائما احساس گرسنگی می کنید ،این عامل می تواند نشانه از کمبود پروتئین در بدن شما باشد.در صورت ادامه می توانید به پزشک مراجعه کنید.خوردن پروتئین در رژیم غذایی می تواند باعث احساس سیری شود.

مشکلات ذهنی

ضعف حافظه، عدم تمرکز و مشکلات یادگیری می تواند علت اصلی کمبود پروتئین باشد.اگر شما دارای چنین مشکلاتی به صورت دائم هستید حتما به پزشک مراجعه کنید.پروتئین ها نقش اساسی بر روی سلامت مغز و ذهن دارند.


در ادامه بخوانید :بیش فعالی یا اختلال کم توجهی (ADHD) چیست ؟ و چه نشانه هایی دارد؟


بی خوابی

یکی از عوامل نشان دهنده کمبود پروتئین در بدن بی خوابی است.برای رفع این مشکل سعی کنید قبل از رفتن به رختخواب از مواد غذایی حاوی پروتئین مصرف کنید.پروتئین در مواد غذایی حیوانی و گیاهی به وفور یافت می شود.

ریزش موها

90٪ موها  از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است.به همین دلیل کمبود پروتئین در بدن می تواند سبب مشکلات ریزش و ضعیف شدن موها می گردد.کراتین نقش عمده ای در سلامت موها دارد که یکی از روش های جذب آن خوردن پروتئین های حیوانی و گیاهی است.


در ادامه بخوانید :با ویتامین های مورد نیاز برای افزایش رشد موهایتان آشنا شوید !!!


چرب شدن کبد

یکی از مشکلاتی که به دلیل کمبود ویتامین در بدن رخ می دهد ،چرب شدن کبد است.در صورت عدم درمان ممکن است سبب نارسایی و التهاب کبد گردد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که حتما در رژیم غذایی خود از پروتئین استفاده کنید.هم چنین از خوردن غذاهای چرب ، فست فود ، نوشیدنی های الکلی و… پرهیز کنید.

 کمبود پروتئین

درد استخوان

کمبود پروتئین در بدن سبب دردهای استخوانی می گردد.اگر این مشکل در شما به صورت مداوم ادامه دارد حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.


در ادامه بخوانید :آیا می دانستید پوسیدگی دندان سبب بیماری روماتیسم می شود؟!!


شکستن استخوان

کمبود پروتئین همچنین باعث شکستگی  استخوان ها می گردد.با کمبود پروتئین در بدن استخوان ها ضعیف می شوند و به راحتی دچار شکستگی می شوند.

 کمبود پروتئین

مشکلات در ناخن ها

در میان مشکلات سلامتی به دلیل کمبود پروتئین، مشکلات ناخن و پوست نیز دیده می شود.به همین دلیل در ناخن ها مشکلاتی مانند زرد شدن ناخن ها ،شکستگی و … رخ می دهد.که همه این دلایل می تواند تاثیر مستقیم با رژیم غذایی شما داشته باشد.


در ادامه بخوانید :با دلایل شکسته شدن ناخن ها آشنا شوید !


در ادامه بخوانید:

آیا از فواید کافئین برای سلامتی بدن آگاهی دارید ؟

مصرف بیش از حد پروتئین باعث تخریب کلیه ها می شود