آب برنج حاوی مقادیر زیادی مینرال و ویتامین برای زیبایی است.

بعد از این هر وقت در حال شستن برنج هستید قبل از آنکه آب آن را دور بریزید کمی فکر کنید.آب برنج ، حاوی مقادیر زیادی مینرال و ویتامین برای زیبایی است.باعث زیبایی معجزه آسا برای پوست و مو است و از سالیان دور از آن برای زیبایی استفاده می شده است .

هشدار :اگر به آب برنج، حساسیت دارید از مصرف آن در زیبایی خودداری کنید.

با آب برنج چگونه زیبا شویم :

مواد لازم :

نصف فنجان برنج

یک ظرف در بسته 

1 فنجان آب داغ

مقداری پنبه 

آب را در ظرف برنج ریخته و به مدت 2-3  ساعت منتظر بمانید.آب برنج را برداشته و پس از سرد شدن در یک ظرف در بسته بریزید .هر زمان که دوست داشتید آب برنج، را به پنبه آغشته کنید و به صورت دورانی به پوست بمالید.آب برنج را می توانید به مدت 3-4 روز در یخچال نگه داری کنید.

اگر خواهان پوست و مویی شفاف هستید حتما از آب برنج، استفاده کنید.

فواید آب برنج برای زیبایی پوست چیست ؟

آب برنج، یک تونر بسیار فوق العاده برای پوست است.زیرا حاوی ماده ای به نام pitera” است که در کرم های آرایشی گران قیمت به کار برده می شود.در آب برنج مقدار زیادی ویتامین B یافت می شود اکثر ویتامین های گروه B دارای اینوزیتول هستند که نقش بسزایی در  ترویج بازسازی سلول، ضد پیری، و تنظیم گردش خون را داراست.

باعث کوچک شدن منافذ پوست وشفاف شدن آن می گردد.علاوه بر آن مرطوب کننده ،آنتی اکسیدان قوی ،و از پوست در مقابل اشعه UV محافظت می کند.از به وجود آمدن لکه های پوستی جلوگیری می کند.اگر به صورت مداوم استفاده گردد باعث از بین رفتن لکه های پوستی می گردد.

فواید آب برنج برای موها

مقداری از آن را به موهای خیس خود بمالید.10 دقیقه صبر کنید سپس با شامپو به خوبی بشویید.پروتئین موجود در آب برنج، باعث تقویت موها و جلوگیری از خرد شدن آنها می شود.به دلیل داشتن مینرال باعث شفافیت موها نیز می گردد. اگر به طور مداوم استفاده شود باعث شفافیت موها  و تقویت آنها می شود.

فواید آب برنج برای بدن

نوشیدن آن به طور کلی باعث سلامتی بدن می گردد. شامل آمینو اسید است که برای بازسازی عضله ها و بدن بسیار مفید است.علاوه بر آن حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است و باعث انرژی می گردد.

در ادامه بخوانید : ۱۱ راز برای بانوانی که می خواهند جوان بمانند !