ویتامین C و فواید آن برای زیبایی !

ویتامین C، برای حمایت از تولید کلاژن در پوست در مبارزه با لکه های پوستی و چین و چروک استفاده می گردد.اما فواید دیگر ویتامین C برای پوست چیست؟ در این مطلب قصد داریم شما را با فواید ویتامین C برای پوست و طرز تهیه ماسک ویتامین C در منزل آشنا کنیم. با ما همراه باشید. اسید اسکوربیک، که ما آن را بیشتر با نام ویتامین C می شناسیم نقش حیاتی در سلامت پوست دارد. وقتی صحبت از ویتامین C می گردد ما یاد سیستم ایمنی بدن و مقابله با سرماخوردگی می افتیم. اما این فقط یک وجه از فواید ویتامین C است اگر شما از فواید ویتامین C برای پوست اطلاع داشتید، بدون شک سعی می کردید که محصولاتی را خریداری کنید که ویتامین C در آن موجود باشد.

پیش از مطالعه این مطلب بخوانید »

فواید ویتامین C برای پوست

ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش بسزایی در مراقبت از پوست در مقابله با اشعه UV خورشید و آلودگی های هوا دارد. با افزایش سن، متاسفانه مقدار ویتامین C در بدن کاهش می یابد از این رو پوست با مشکلاتی مانند چروک، لکه و دیگر مشکلات مواجه می گردد.علاوه بر این قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مصرف سیگار نیز باعث کاهش ویتامین C می گردد.

برخی از فواید  ویتامین C برای پوست؛ تسریع زمان بهبودی زخم، کاهش التهاب، کاهش خشکی پوست و تولید کلاژن است.

فواید ویتامین C برای پوست

چگونه می توانیم مقدار ویتامین C در پوست را افزایش دهیم ؟

آیا نتایج مشابهی از مصرف ویتامین C و یا استفاده از آن بر روی پوست صورت مشاهده می گردد؟ بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که مصرف ویتامین C و استفاده از آن به صورت موضعی عملکردی مشابهی بر روی پوست ندارند.استفاده از ویتامین C به صورت  موضعی برای ترمیم پوست آسیب دیده  بسیار موثر است و همچنین باعث کاهش چین و چروک می شود.اما ایده آل ترین حالت ممکن استفاده به صورت موضعی و خوراکی است. در ادامه بخوانید :چگونه از شر ترک های پوستی در منزل رها شویم ؟

از کرم های ویتامین C در چه زمانی باید استفاده کنیم ؟

شما می توانید از کرم یا سرم های ویتامین C صبح ها، زیر کرم ضد آفتاب استفاده کنید.اما بهترین زمان برای استفاده از آن شب ها قبل از خواب بر روی پوست تمیز است.علاوه بر کرم یا سرم های ویتامین C شما می توانید از ماسک ها دارای ویتامین C نیز در طول هفته استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک ویتامین C در منزل

همان طور که مشاهده کردید فواید ویتامین C برای پوست بی شمار است.شما نیز می توانید ماسک ویتامین C خود را در منزل به راحتی درست کنید .

مواد لازم:

1 قاشق چای خوری پودر ویتامین C

4 قاشق چای خوری روغن جوجوبا(می توانید به جای آن از روغن هسته انگور یا روغن نارگیل استفاده کنید )

فواید ویتامین C برای پوست

مواد را در ظرف کوچکی به خوبی مخلوط کنید.مخلوط را با استفاده از فرچه صورت به تمام صورت و گردن خود بمالید.بعد از 10-15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.اگر بعد از آن قصد خارج شدن از منزل را دارید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

همچنین بخوانید :انتخاب صحیح کرم ضد آفتاب و نحوه استفاده از آن !!!

فواید ویتامین C برای پوست

نکاتی که باید در مورد پودر ویتامین C بدانید :

اگر چه تصور می شود که مقدار زیادی ویتامین C در پرتقال و لیمو یافت می شود اما باید بدانید که در سبزیجاتی مانند جعفری ،فلفل نیز مقادیر زیادی ویتامین C وجود دارد.

محصولات آرایشی دارای ویتامین C به دلیل زود خراب شدن ویتامین C اصولا گران بها هستند.

مخلوط ویتامین C و آب باید به صورت روزانه مصرف گردد و از نگهداری آن خودداری شود.

نکته :قبل از امتحان هرگونه ماسک زیبایی از عدم حساسیت به آن ماده مطمئن شوید.