رابطه کافئین و سلامت بدن در چیست ؟

فواید کافئین !کافئین یکی از مواد پرمصرف در جهان است که بر اساس تحقیقات انجام شده فواید کافئین برای سلامت بدن بسیار است.اما همان طور که می دانید مانند هر ماده غذایی دیگری زیاد مصرف کردن آن برای بدن مضر است.لطفا قبل از مصرف آن در صورت وجود بیماری خاص حتما با پزشک خود مشورت کنید.

فواید کافئین برای سلامت بدن

1-براساس یک تحقیق جدید در دانشگاه جان هاپکینز ،مصرف 200 میلی گرم قرص کافئین باعث تثبیت حافظه می شود.محققان ژاپنی این امر را اثبات کرده اند.علاوه بر آن ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.همچنین کسانی که به طور معمول وروزانه کافئین مصرف می کنند کمتر دچار افسردگی و خودکشی می شوند.


حتما بخوانید:

6 روش برای تبدیل قهوه تان به بمب ویتامین !

آیا نوشیدن قهوه با معده خالی مضر است ؟


2-کربوهیدرات های مخلوط با کافئین ،پس از ورزش غلظت  گلیکوژن عضله را سریعتر پر می کنند.علاوه بر آن مصرف کافئین بعد از ورزش دردهای عضلانی را تا 48 درصد کاهش می دهد.

3-از ریزش موها در آقایان و خانم ها جلوگیری می کند. براساس تحقیقات انجام شده در مردان ،کسانی که کافئین مصرف می کنند در مقایسه با مردانی که کافئین مصرف نمی کنند دارای اسپرم بیشتری هستند.

4-ریسک ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد.بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که قهوه مصرف می کنند ریسک ابتلا به بیماری پارکینسون و بیماری های ژنتیکی در آن ها تا حد زیادی کاهش می یابد.

5-بر اساس تحقیقات جدید در دانشگاه راتگرز ،مصرف کافئین  ریسک ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.علاوه بر آن از ابتلا به ملانوم جلوگیری می کند.

6-باعث کاهش وزن می شود.براساس تحقیقات انجام شده در آلمان کسانی که در روز بین 2-4 فنجان قهوه مصرف می کنند در مقایسه با کسانی که مصرف نمی کنند در کاهش وزن موفق تر هستند.

7-مصرف روزانه 100 میلی گرم کافئین خطر ریسک ابتلا به هپاتیت C وفیبروز کبد را کاهش می دهد.

8-کافئین از وزوز گوش در زنان جلوگیری می کند.براساس تحقیقات انجام شده از سال 1991 تا به حال پرستارانی که کافئین مصرف می کردند کمتر دچار بیماری وزوز گوش می شوند.

9-مصرف کافئین به بیماران دارای آسم کمک زیادی می کند.زیرا کافئین باعث آسان شدن تنفس آنها می گردد.

در ادامه بخوانید :

 آیا قهوه سبز باعث کاهش وزن و لاغری می شود ؟