فیلم چی ببینیم ؟

با یه قسمت دیگه از سری فیلم پیشنهادی مجله وارونه در خدمتون هستیم ، این هفته به دلیل اتفاقاتی مثل زلزله و استرس ناشی از زلزله به نظرم رسید که بهتره دو قسم فیلم معرفی کنم. یکی فیلم هتی خنده دار و یکی فیلمای عمیق! از اون فیلما که تا یه مدت یقه آدمو ول نمی کنن!

خب اول دو تا فیلم کمدی معرفی می کنم. اما نه کمدی همین جوری! حالا تو توضیح فیلما متوجه تفاوتشون می شین.

Shaun of the dead 2004

این فیلم ساخته شده تا ببیننده کلا عوالم مختلفو طی کنه! یعنی شما اول یه داستان عشقی می بینین بعد کمدی بعد ترسناک بعد ملودارم و …. دیگه فک کنم کسی که بخواد فیلم ببینه همین جا قانع بشه! اما واسه مشکل پسندا بگم که امتیاز آی ام دی بی این فیلم هشت از دهه و توی بقیه سایتهای فیلم هم نقود (جمع نقد همراه با احساس بامزگی نویسنده) مثبتی راجع بهش نوشته شده!

راستی فیلم درباره زامبی هاس ولی اگه از فیلمای زامبی هم بدتون میاد ببینیدش!

داستان فیلم شروع زامبی شدن مردم لندن و ماجراهاییه که برای دو شخصیت اصلی فیلم یعنی شاون و دوستش رخ می ده!

و اما فیلم دوم

Hot fuzz 2007

تقریبا همون کسایی که تو فیلم بالا بودن،  اینجام هستن. خب همین یعنی همه چی آرومه و شاهد یه کمدیه جذاب و متفاوت خواهیم بود! با این تفاوت که دیگه راجع به زامبی ها نیس! و نکته دیگه اینکه در همون روزهای اکران و اینها، شبکه دوی صدا و سیمای خودمون هم فیلم رو پخش کرد!!!!! خلاصه فیلم رو از دست ندین. به خصوص اینکه جنایی، معمایی هم هست!

داستان درباره یه دهکده خیلی ملوس و آرومه که جرم و جنایت توش نیست! اما با ورود یه پلیس لندنی همه چیز عوض میشه!

یه توضیح کلی درباره دوتا فیلم بالا بدم، اونم اینه که سایمون پگ(لاغره) و ادگار رایت(چاقه)، زوج تازه متولد شده سینما هستن که با فیلم Shaun of the dead به شهرت رسیدن. و قبل از اون توی تلویزیون فعالیت می کردن.

خب بریم سراغ دو فیلم بعدی که از لحاظی متفاوتند! اولین تفاوت اونها، مدت زمانشونه که هر کدوم دو ساعت و حدودا پنج دقیقن. ولی تفاوت اصلی در داستانهای اونهاست. بریم تا توضیح بدم.

Synecdoche New York 2008

قبول دارم خوندن اسمش هم سخته! سینکداکی نیویورک. این فیلم، اولین تجربه کارگردانش، چارلی کافمنه. کافمن، تا قبل از اون فیلمنامه نویسی می کرده و هر کدوم از نوشته هاش یا نامزد اسکار شدن یا برنده. درخشش ابدی ذهن بی آلایش، اقتباس، جان مالکویچ بودن و …. فکر کنم متوجه شده باشین که با یه فیلم معمولی سر و کار ندارین. شاید بشه فیلم رو فانتزی سوررئال دونست!

ترجیحم اینه که داستان فیلمو نگم! اما معرفی فیلم بیشتر بر پایه داستان فیلمه! خب. داستان فیلم درباره یه کارگردان تاتره که زنش ولش می کنه می ره! و اون همش به زندگی و خودش و مرگ فکر می کنه. برای همین تصمیم می گیره که زندگی خودشو تبدیل به تاتر کنه.

Her 2013

یه فیلم علمی تخیلی و رمانتیک! بهتره با تعریف بیشتر از فیلم، خرابش نکنم و یه راست برم سر وقت داستان.

داستان فیلم تو سال 2025 می گذره. وقتی که سامانتا(اپراتور گویا) ی لب تاپ تئودور (خواکین فونیکس) اون قدر هوشمند شده که بتونه دل صاحبش رو ببره!

خب. پیشنهاد این هفته هم تموم شد!

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید