چه لباس هایی برای محل کار مناسب نیست؟

لباس مناسب برای محل کار چه لباسی است؟ بهتر است، لباس هایی که پوشیدن آنها اعتبار شما را در محل کار از بین می برند را بشناسید، تا بتوانید بهتر به این سوال پاسخ بدهید. پوشیدن بعضی از لباس ها ممکن است باعث شوند که علاوه بر تلاش بسیارتان، هرگز ترفیع نگیرید! بله، ظاهر و آراستگی تاثیر بسیار زیادی روی افراد دارد. 

شلوار جین بسیار کژوال یا زاپ دار

لباس مناسب برای محل کار

Callista Gould نویسنده ی کتاب “چیزی که برای ترقی کردن در شغلتان باید بدانید” می گوید: پوشیدن شلوار جین برای یک محیط کار معمولی هیچ مشکلی ایجاد نمی کند، اما قبل انتخاب این استایل کمی بیشتر فکر کنید. او می گوید: یکی از کارفرمایان به کارمندانش اجازه داد که آخر هفته در محل کار شلوار جین بپوشند. اما زمانی که دید بعضی از کارکنان شلوار جین حرفه ای نپوشیده اند، نا امید شد. به نظر او شلوار جین در محل کار باید شلواری با پاچه های راسته، بدون زاپ یا پارگی باشد.


همچنین بخوانید: ۶ نکته که در زمان خرید شلوار جین باید رعایت کنیم !


دمپایی

 لباس مناسب برای محل کار

صندل ها ممکن است در بعضی از محل های کار غیر رسمی قابل قبول باشند. اما دمپایی ها از خط گذشته اند، هیچ امکانی وجود ندارد که دمپایی ها قابل قبول باشند. کریستا موریس می گوید: اهمیتی ندارد که پاهایتان درد گرفته است یا دمپایی تان زیبا و گران است، به هر حال آنها فریاد می زنند: من را جدی نگیر!  او به ویژه به مردها توصیه می کند که از پوشیدن صندل ها یا دمپایی هایی که انگشتان یا مچ پایشان در آنها مشخص است، اجتناب کنند. زیرا به شدت باعث ژولیده و خسته به نظر رسیدن آنها می شود.

لباس هایی که سایزتان نیست!

لباس مناسب برای محل کار

حتما برایتان سخت خواهد بود که لباس مورد علاقه تان را کنار بگذارید، بعد از اینکه وزن زیادی را از دست دادید یا اضافه کرده اید. اما چیزی که مهم است این است که لباس متناسب با سایز و محل کارتان را به تن کنید. اینکه لباس تان خیلی گشاد یا تنگ باشد، بسیار جلوه ی بدی دارد، پس لباس مناسب با سایزتان را انتخاب کنید.


همچنین بخوانید: استایل پیشنهادی :چگونه در عین باحجاب بودن شیک دیده شویم ؟


کتانی های ورزشی

 لباس مناسب برای محل کار

“کلی فین” مدیر شرکت سرمایه گذاری زمستانی WinterWyman می گوید: می توانید از کتانی های معمولی که بیشتر به مد ربط دارند در یک محل کار معمولی استفاده کنید. اما کتانی های ورزشی تان را برای باشگاه و یا زمان ورزش تان کنار بگذارید و اصلا از آنها را در محل کار استفاده کنید.


همچنین بخوانید: کتانی های سفید خود را چگونه تمیز کنیم ؟


عطرهای قوی

لباس مناسب برای محل کار

مهم نیست که عطرتان چقدر خوش بو است، شما باید با نحوه ی عملکرد کارتان شناخته شوید نه بوی عطرتان! زدن ادکلن یا عطر خوش بو بسیار هم خوب است. اما اگر می خواهید به محل کار بروید بهتر است فقط کمی عطر به خود اسپری کنید، تا بوی عطرتان همه ی فضا را پر نکند.


همچنین بخوانید: بهترین عطرهای زنانه بهار و تابستان ۹۷


هر لباسی که برخلاف سیاست شرکت است!

 لباس مناسب برای محل کار

برای اینکه مطمئن شوید که لباس هایی که انتخاب می کنید، برای محل کارتان مناسب است، دفترچه ی راهنمای شرکت را مطالعه کنید. ممکن است شما ندانید که پوشیدن پیراهن آستین کوتاه یا کفش پاشنه بلند یا کتانی و یا … در شرکت شما توصیه نمی شود. پس دفترچه را به دقت بخوانید. سعی کنید لباس هایی بپوشید که اعتبار شما را زیر سوال نبرند.

هر چیزی که همکارانتان نمی پوشند!

لباس مناسب برای محل کار

مقررات لباس پوشیدن از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، حتی اگر این مقررات نانوشته است. بهتر است به نحوه ی لباس پوشیدن همکارانتان توجه کنید.  کریستوفر کی لی، بنیانگذار PurposeRedeemed می گوید: به افراد توصیه می کنم استایل معمولی خود را کنار بگذارند و به فرهنگ محل کارشان توجه کنند. و به حد ومرزها توجه کنند. حتی اگر لباس تان به قدری نامناسب نباشد که مورد توبیخ قرار بگیرید، بازهم ممکن است نظر همکارانتان درباره ی شما تغییر کند.

لباس های اهانت آمیز

لباس مناسب برای محل کار

به نوشته ها و طرح های روی لباس هایتان بسیار توجه کنید. تی شرت ها یا لباس هایی که طرح ها یا نوشته های اهانت آمیز یا غیر معمول دارند را به طور کل کنار بگذارید و آنها را برای آخر هفته هایتان نگه دارید.


همچنین بخوانید: ۵ پیشنهاد استایلی برای مردان شیک پوش !


شلوار های خیلی تنگ

لباس مناسب برای محل کار

فرقی نمی کند که کل روز را پشت میز می گذرانید، یا برای جلسه های مختلف از اتاقی به اتاق دیگر می روید. به هر حال نمی توانید بهترین عملکردتان را اراءه دهید، اگر در لباس تان راحت نباشید و نتوانید به راحتی حرکت کنید. شلوارهای تنگ در مواقع نشستن، مخصوصا برای مردها منجر به بیرون زدن پشت شان از شلوار می شود، که اصلا جلوه ی مناسبی ندارد.

ممکن است به خواندن این مطالب هم علاقمند باشید: