لک های قهوه ای و ارتباط آن ها با بیماری ها !

بر اساس گفته پروفسور دکتر İnci Mevlitoğlu لک های قهوه ای بر روی پوست صورت که دلیل اصلی به وجود آمدن آن ها اشعه خورشید است ،امروزه بسیار شایع هستند و یکی از مشکلاتی است که بانوان برای رفع آن به دکتر مراجعه می کنند ،ممکن است نشان از بیماری های جدی باشند.اما لک های قهوه ای و ارتباط آن ها  با بیماری ها چیست ؟


همچنین بخوانید :

با ۳ لکه پوستی مهم که در تابستان به وجود می آیند ،آشنا شوید !

بهترین روتین مراقبت پوستی برای پوست های چرب


لک های قهوه ای

پروفسور دکتر İnci Mevlitoğlu  در این مورد توضیح داد که لک های قهوه ای که بر روی پوست  به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می آید باید به آن ها اهمیت داده شود زیرا ممکن است پیام رسان از بیماری های سیستماتیک باشد.او همچنین در ادامه توضیح داد با توجه به این که لکه ها ممکن است بخشی از یک بیماری سیستمیک باشند که شناسایی نقاط لک و نوع آن ها  بسیار مهم است و در این باره می گوید:

لک های قهوه ای
 

سایز لکه ها  می تواند در اندازه های مختلف از چند میلی متر  تا چند سانتی متر باشد.بسیاری از افراد از زمانی کودکی این لکه های قهوه ای را بر روی پوست خود دارند و مقدار این لکه ها در فصل تابستان افزایش می یابد.


همچنین بخوانید :روش های طبیعی درمان بیماری ویتیلیگو در منزل !


لک های قهوه ای
 

این لک های اکثرا بر روی صورت افراد دارای پوست روشن ایجاد می شود.این لک ها با قرار گرفتن در معرض نور خورشید افزایش می یابد.لک های خورشید به دلیل یکی از خطرناکترین سرطان های پوست که به دلیل رشد ملانوم رخ می دهد ،حتما باید مورد معاینه پزشک قرار گیرد.


همچنین بخوانید : آیا کرم ضدآفتاب واقعا باعث جلوگیری از سرطان پوست می شود؟


 همچنین لکه هایی وجود دارد که می تواند پس از ملازما و تحریک پوست ناشی از حاملگی و نور خورشید یا پس از یک بیماری پوستی ایجاد شود.ملازما یک بیماری جدی است.ملازما در افرادی که دارای بیماری های ژنتیکی هستند دیده می شود و در زنان بیشتر از مردان دیده می شود.
 
ملازما در نکاتی مانند پیشانی ها ،گونه ها  و بالا لب ها ایجاد می شود.بارداری ،داروهای ضد بارداری  و اشعه نور خورشید عوامل بسیار مهمی در توسعه ملازما هستند. در ادامه بخوانید : صحیح ترین روش برای آبرسانی پوست چیست ؟
 
این  لک ها می تواند بعد از ماه سوم بارداری دیده شود. علاوه بر این، بیماری های مجاری صفراوی کبدی، بیماری های تیروئید، علایم هورمونی نیز می تواند به ملازما منجر شود.اشعه ماوراء بنفش یکی از مهمترین عواملی است که ملزما را تحریک و افزایش می دهد.در ملازما عملکرد تیروئید 3-4 برابر حال معمول است.
درمان بیماری ملازما بسیار دشوار است و به صبر زیادی احتیاج دارد.علاوه بر درمان باید دلایل به وجود آمدن ملازما را بررسی کرد و با توجه به فاکتورهای شناسایی شده دوره درمان را کامل کرد.

در ادامه بخوانید :