مراقبت از پوست در زمستان با ماسک های خانگی !

در فصل زمستان به دلیل سرما و خشکی هوا پوست رطوبت خود را از دست می دهد. اما مراقبت از پوست در زمستان چگونه است؟ آیا اطلاعاتی در این زمینه دارید؟ آیا فکر می کنید کرم های مرطوب کننده و سرم های پوست به تنهایی در مراقبت از پوست در زمستان کافی است ؟

ماسک های خانگی برای مراقبت از پوست در زمستان !

ما نمی دانیم که آیا شما به فصل زمستان علاقه دارید یا نه ؟اما این را می توانیم بگوییم که فصل زمستان  ،فصل سرزندگی و نشاط است. و یکی از فصل های زیبای خداوند است .اما متاسفانههر چقدر ما فصل زمستان را دوست داشته باشیم ، پوست ما در این فصل  دچار آسیب می شود.در این فصل پوست دچار خارش ،خشکی و التهاب  نیز می گردد.ما در این مطلب ماسک های خانگی برای مراقبت از پوست شما در زمستان را جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

1-ماسک شیر و بادام

بادام غنی از ویتامین E و اسید های چرب ضروری است.شیر نیز یک مر طوب کننده قوی است.و به دلیل داشتن اسید و آنزیم های موجود در آن باعث براق شدن و لطافت پوست می شود.با استفاده از این ماسک پوست شما مرطوب می شود و خشکی آن از بین می رود.

مواد لازم :

1 قاشق غذاخوری پودر بادام 

2 قاشق غذاخوری شیر 

طرز تهیه ماسک 

مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و بر رو ی پوست تمیز بمالید.بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید وبعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

2-ماسک گلیسیرین

گلیسیرین به راحتی می تواند برای حل مشکلات پوستی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.گلیسیرین یک مرطوب کننده طبیعی است که با تغذیه پوست سبب مرطوب شدن آن می گردد.این به  دلیل خواص مرطوب کننده و نرم کننده آن است.

مواد لازم 

گلیسیرین 

پنبه 

طرز تهیه ماسک 

صورت خود را بشویید و خشک کنید اما اجازه دهید صورت شما مرطوب باقی بماند.سپس با پنبه مقداری گلیسیرین را به صورت خود بمالید.اجازه دهید گلیسیرین در پوست شما باقی بماند و آن را نشویید.

3-ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی و ویتامین E، K است.زرده تخم مرغ حاوی لسیتین است که  پوست را تغذیه می کند و عفونت را به طور موثر درمان می کند.این ماسک صورت هر دو روز هفته و در طول زمستان پوست شما را روشن می کند.

مواد لازم :

2 عدد زرده تخم مرغ 

3-4 قطره روغن زیتون 

طرز تهیه ماسک 

مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.ماسک را به صورت خود بمالید . به مدت 20 دقیقه صبر کنید.سپس با آب ولرم به خوبی بشویید.

4-ماسک عسل و آوو کادو

آوو کادو وعسل هر دو دارای خواص مرطوب کننده هستند و باعث مرطوب شدن پوست در فصل زمستان می شوند.آووکادو حاوی روغن های سالم، ویتامین E و C و کاروتنوئیدها است.این مواد پوست را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کنند و علاوه بر آن سبب رطوبت پوست نیز می گردند.علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی ،آنتی اکسیدان های موجود در عسل به جوان ماندن پوست شما نیز کمک می کنند.

مواد لازم :

1/2 آووکادو

2 قاشق غذاخوری عسل 

طرز تهیه ماسک 

آووکادو را به خوبی بکوبید سپس عسل را به آن اضافه کنید و مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.ماسک را به صورت و گردن خود بمالید.پس از 10-15 دقیقه صورت خود را بشویید.

5-ماسک موز و عسل

موز حاوی ویتامین های C, Aو B6 است.این ویتامین ها به حفظ آب در پوست  و  تغذیه آن کمک می کنند.یکی دیگر از مزایای استفاده از این ماسک این است که دارای خواص ضد پیری و چروک است.

مواد لازم :

1/2 موز 

1 قاشق غذاخوری عسل 

طرز تهیه ماسک 

موز را با چنگال له کنید سپس عسل را به آن اضافه کنید.سپس ماسک را به صورت خود بمالید و آن را بعد از 15-20 دقیقه بشویید.

6-ماسک شیر و عسل

مزایای مرطوب کنندگی عسل به خوبی شناخته شده است.شیر کمک می کند تا  سلول های مرده پوست از بین بروند و پوست شما را  نیز نرم تر می کند.

مواد لازم :

1 قاشق غذاخوری عسل 

2 قاشق غذاخوری شیر 

پنبه 

طرز تهیه ماسک

مواد را بایکدیگر ترکیب کنید و سپس به وسیله پنبه آن را به تمام نواحی پوست بمالید.بعد از 10 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

اگر چه تمام مواد ذکر شده طبیعی هستند اما سعی کنید اگر برای اولین بار از آن ها استفاده می کنید سعی کنید تست حساسیت انجام دهید.همان طور که مشاهده کردید با استفاده از مواد موجود درمنزل به راحتی می توانید مراقبت از پوست در زمستان را به راحتی انجام دهید و پوست خود را مرطوب کنید. 

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید