منافذ باز پوست ،یکی از بزرگترین مشکلات پوستی است.

زیرا هم باعث به وجود آمدن جوش های سرسیاه و سفید و هم آکنه می شود.علاوه بر محصولات موجود در بازار برای کوچک کردن منافذ پوست شما می توانید در منزل نیز به راحتی ماسک های خانگی درست کنید.

کوچک کردن منافذ پوست و در عین حال تمیز کردن آن ها بسیار اهمیت دارد.ما در این مطلب برای  شما ماسک های خانگی برای کوچک کردن منافذ پوست جمع آوری کرده ایم .

نکته :لطفا اگر به هرکدام از موارد موجود در ماسک ها حساسیت دارید از آن ها استفاده نکنید.

1-ماسک تخم مرغ برای کوچک کردن منافذ و مرطوب کردن پوست صورت

ماسک های خانگی

ماسک تخم مرغ به همراه شیر برای زیبایی پوست شما معجزه آسا است.همان طور که می دانید تاثیر شیربر زیبایی پوست از مصر باستان تا به حال همواره مورد توجه بوده است.شیر باعث نرمی و لطافت پوست شما می شود.علاوه بر آن با رادیکال های آزاد نیز مبارزه می کند.تخم مرغ نیز در کوچک کردن منافذ پوست نقش مهمی را بر عهده دارد.علاوه بر آن تخم مرغ باعث سفت شدن پوست صورت می شود.

این ماسک باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست شما می گردد.

مواد لازم :

1 عدد سفیده تخم مرغ 

2 قاشق چای خوری عسل 

1 قاشق غذا خوری شیر 

در یک ظرف شیر وعسل را با هم مخلوط کنید.سعی کنید از قاشق چوبی استفاده کنید.سپس سفیده تخم مرغ را اضافه کرده و همچنان به مخلوط کردن ادامه دهید.ماسک را به صورت دورانی به پوست خود بمالید وپس 10-15 دقیقه بشویید. این ماسک را درهفته یکبار استفاده کنید.

2- ماسک موز

ماسک های خانگی

 

 

همان طور که در بالا اشاره کردیم تمیز شدن منافذ پوست از اهمیت زیادی برخوردار است.اگر به خوبی آن ها را تمیز نکنیم سبب ایجاد جوش های سر سیاه و آکنه می شود و پوست صورت زیبایی خود را از دست می دهد.ماسک موز علاوه بر تمیز کردن منافذ پوست باعث درخشان شدن پوست صورت نیز می شود.علاوه بر آن موز از پیر شدن پوست صورت نیز جلوگیری می کند.

مواد لازم :

1 عدد موز

1 قاشق چای خوری آب لیمو (برای پوست حساس توصیه نمی شود.)

نصف قاشق چای خوری عسل 

1قاشق چای خوری آرد جو

در یک طرف موز ،آب لیمو و عسل را با هم دیگر مخلوط کنید .سپس آرد جو را نیز اضافه کنید و به خوبی با همدیگر مخلوط کنید.سپس به صورت خود بمالید و پش از 10 دقیقه به آرامی بشویید.این ماسک را در هفته یکبار استفاده کنید.

 

در ادامه بخوانید : آیا از تاثیرات استرس بر روی پوست اطلاع دارید ؟