با قسمتی دیگر از سری مطالب معرفی هنرمند در خدمت شما هستیم. ریوئیچی ساکاموتو موزیسین آهنگساز، پیانیست، فعال حقوق بشر، دنسر، نویسنده و بازیگر ساکن ژاپن و نیویورک است.

ریوئیچی ساکاموتو زاده ۱۷ ژانویهٔ ۱۹۵۲ ژاپن می باشد.او فعالیت هنری خود را از زمان دانش جویی در سال 1970 آغاز کرد.او کی یکی از اعضای گروه الکترونیک Yellow Magic Orchestra بود در سال 1978 اولین موفقیت جهانی خودش را  به همرا این گروه بدست بدست آورد.

او بهمراه این گروه موفق به تولید ترانه های ماندگار نظیر “Behind the Mask” در سال 1978 و ترانه “Rydeen” در سال 1979 شد که باعث موفقیت جهانی آنها شد.

Yellow Magic Orchestra

وی همزمان به دنبال یک حرفه انفرادی شروع به تولید موسیقی بصورت انفرادی کرد و در سال 1978 آلبوم آلکترونیک تجربی خود با نام Thousand Knives و بعد از آن آلبوم پیشرو و نوآورانه B-2 Unit را منتشر کرد.

او در ادامه به تولید موسیقی انفرادی بیشتر پرداخت و با هنرمندان بین المللی زیادی همکاری کرد و ترک های زیادی را در سبک های مختلف از کلاسیک گرفته تا الکترونیک تولید کرد.او در سال 1992 ترکی را برای  افتتاحیه المپیک بارسلونا ساخت.

Ryuichi Sakamoto  را از پیشگامان و بوجود آورندگان سبک هایی نظیر سینت پاپ، هاوس و تکنو می دانند.

به عنوان یک آهنگساز فیلم، او موفق به کسب جایزه اسکار، بافتا، جایزه گرمی و دو جایزه گلدن گلوب و سه نامزدی بافتا و چهار نامزدی گلدن گلوب را دریافت کرده است.

فیلم Merry Christmas Mr. Lawrence در سال 1983 اولین تجربه بازی خود را به عنوان یک آهنگساز متن فیلم، بدست آورد و ترک متن این فیلم “Forbidden Colours” تبدیل به یک موفقیت جهانی شد.

merry christmas mr lawrence

او به عنوان آهنگساز موسیقی متن فیلم عنوان های موفقی نظیر،

  • The Last Emperor  1987
  • The Sheltering Sky  1990
  • Little Buddha  1993
  • The Revenant  2015

در کارنامه خود دارد.او فعالیت های مختلفی نیز در زمینه موسیقی بازی های ویدیویی و انیمیشن دارد.

در سال 2009، بدلیل چند دهه فعالیت مستر در زمینه موسیقی و هنر اوموفق به دریافت جایزه ادبی هنری Ordre des Arts et des Lettres از وزارت فرهنگ فرانسه شد.

در ادامه می توانید اجرای زنده او از ترک Merry Christmas Mr. Lawrence مشاهده کنید.