تحقیقات گسترده جدید نشان می دهد مکمل های ویتامینی در افزایش طول عمر مردم یا محافظت از آنها در برابر بیماری های قلبی عروقی عمدتا بی فایده هستند!!!

بسیاری از دانشمندان ادعا می کنند که برای اکثر افراد، تنها نتیجه مصرف مکمل های ویتامین ادرار گران قیمت است.!!! در حال حاضر یک تیم بین المللی دانشمندان در یک متاآنالیز در مقیاس بزرگ  به این نتیجه رسیده است که اکثر مکمل های ویتامینی و مینرال ها اثر مثبتی ندارند و هیچ مزیتی برای سلامتی ایفا نمی کنند، به خصوص در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس.! در نتیجه آیا مکمل های ویتامینی و مینرال ها اثر مثبتی ندارند ؟

همچنین بخوانید : بهترین روش برای مقابله با از دست دادن حافظه یا زوال شناختی

محققان به طور سیستماتیک 179 آزمایش بالینی را که از سال 2012 تا 2017 منتشر شده، را ارزیابی کردند. آزمایشات اثرات طیف وسیعی از مکمل های ویتامینی و مواد معدنی را بر روی کاهش خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و تمام مرگ و میر ها، بدون در نظر گرفتن علت مرگ بررسی می کرد. چهار مکمل مورد استفاده در این آزمایشات(مکمل های مولتی ویتامین، ویتامین D، کلسیم و ویتامین C) که مشخص شده این مکمل ها هیچ تاثیر مثبتی بر روی این سوژه های آزمایشی ندارند.

دیوید جنکینز، نویسنده و لیدر اصلی در این مطالعه می گوید: “ما شگفت زده شدیم تا تاثیرات مثبتی از رایج ترین مکمل هایی که مردم مصرف می کنند را پیدا کنیم.” “بررسی ما نشان داد که اگر شما می خواهید از مولتی ویتامین ها، ویتامین D، کلسیم و یا ویتامین C استفاده کنید، هیچ آسیبی به شما نمی زند، اما هیچ مزیت ظاهری نیز وجود ندارد.”

در ادامه بخوانید : با نشانه های کمبود ویتامین در بدن آشنا شویم و به آنها اهمیت دهیم !!!

تنها اثرات قابل توجهی که در این مطالعه مشاهده شد، ارتباط مثبتی بین اسید فولیک و پیشگیری از بیماری قلبی یا سکته قلبی بود و همبستگی منفی بسیار کمی که نشان می داد نیاسین (ویتامین B3) و آنتی اکسیدان ها در واقع می تواند خطر مرگ و میر در همه موارد را افزایش دهد.

محققان باور دارند و پیشنهاد می کنند رژیم غذایی سالم شامل غذاهای فرآوری شده مانند میوه ها، سبزیجات و آجیل، هنوز هم موثرترین راه برای مصرف ویتامین ها و مواد معدنی هستند. رزماری استنتون، متخصص تغذیه استرالیا، نتیجه یافته های این تحقیق را تایید می کند و از مردم می خواهد از مصرف پول اضافی برای مکمل های ویتامین و مواد معدنی جلوگیری کند.

در ادامه بخوانید : ویتامین D در چه مواد غذایی یافت می شود ؟

Stanton می گوید: “پول زیادی صرف تبلیغات برای فروش مکمل های ویتامینی و غیره می شود تا مردم را ترغیب به مصرف آنها کنند.” اما این محصولات نمی توانند یک هزارم از اجزای مهم موجود در غذاهای سالم مانند میوه، سبزیجات، غلات، ماهی، آجیل و دانه ها را به شما ارائه دهند و جایگزین آنها شوند. “

 John Funder، از دانشگاه موناش، اشاره می کند که این مطالعه پیشنهاد نمی کند که مکمل های ویتامین یا مواد معدنی در موارد بالینی که بیمار به طور فعال به این مکمل ها نیاز دارد بی فایده است.

به عنوان مثال، او به بخشی از مطالعه اشاره می کند جایی که نیاسین (ویتامین B3) و آنتی اکسیدان ها در واقع می تواند خطر مرگ و میر در همه موارد را افزایش دهد. این اطلاعت فقط از 3 آزمایش مربوط به تاثیر مصرف مکمل در کنار سایر داروهای کاهش چربی مصرف شوند در بیماران بیماری قلبی-عروقی بدست آمده است. او تاکید می کند داده هایی مانند این نباید توسط گروهی از افراد مانند زنان باردار که توصیه شده از نیاسین استفاده کنند، مورد استفاده قرار گیرد.

شاید اساسی ترین برداشت از این این مطالعه برای شما غیر سوپرایز کننده باشد اما همیشه ارزشمند است. برای کسانی که یک رژیم سالم و نرمال دارند، مکمل های ویتامین و مواد معدنی صرفا هدر دادن پول هستند. تقویت اضافی از ویتامینهای مورد نیاز ما، مزایای محافظتی افزایش یافته از بیماری را تأمین نخواهد کرد و یا به ما برای زندگی طولانی تر کمک می کند.

همچنین بخوانید