میوه ها و سبزیجات ترکیبی از مواد طبیعی هستند که به حفظ سلامتی بدن کمک می کنند و می توان گفت راز سلامتی هستند.اگر شما طرفدار سبزیجات نیستید شاید فکر کنید که با خوردن میوه می توانید آن را جایگزین کنید.

ما تقریبا همیشه آنها را در یک نفس ذکر می کنیم (میوه و سبزیجات ) ،از آنجا که آنها غذاهای سالم گیاهی هستند، ما همواره تصور می کنیم که می توانیم میوه و سبزیجات را جایگزین یکدیگر کنیم .اما پرسش این است میوه ها و سبزیجات: کدام یک برای شما بهتر است ؟

میوه ها و سبزیجات: کدام یک برای شما بهتر است

تا حدی می توان میوه و سبزیجات را جایگزین یکدیگر کرد.به عنوان مثال شما می توانید ویتامین C خود را به راحتی از انواع توت ها و یا میوه های حاوی ویتامین C دریافت کنید تا کلم بروکلی ،پتاسیم در هر دو چغندر و موز وجود دارد ،اما میوه ها و سبزیجات  سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستند و ترکیبات گیاهی طبیعی هستند که می توانند سلامت کاملی را به ارمغان آورند.بنابراین، در صورتیکه میوه و سبزیجات را می خورید، بیشترین میزان از مواد مغذی را دریافت می کنید.

Phytonutrients (غذاهای گیاهی شامل هزاران ماده شیمیایی طبیعی است کهPhytonutrients نامیده می شوند ) مسئول طعم و رنگ در میوه ها و سبزیجات است.هنگامی که شما در مورد میوه ها و سبزیجات فکر می کنید با طیف گسترده ای از رنگ و طعم آن ها آشنا شوید.آن ها نه تنها منبع خوبی از وویتامین و مینرال ها هستند بلکه تفاوت زیادی در آن ها وجود دارد.

برای مثال، توت ها و کلم بروکلی ممکن است مشابه با محتوای ویتامین C خود باشند ،اما پروفایل های Phytonutrients  آنها نمی تواند متفاوت باشد.توت ها رنگ قرمز و بنفش خود را از ترکیبات خاصی که در میوه ها بیشتر از سبزیجات است، دریافت می کنند.

از سوی دیگر، Phytonutrients مختلفی وجود دارد که مسئول بو  قوی در بروکلی ،کلم و گل کلم هستند.اما شما این ترکیبات ذاتی را در میوه ها پیدا نخواهید کرد.یکی دیگر از رنگدانه های طبیعی، لیکوپن، یک رنگ قرمز غنی را به میوه ها مانند گوجه فرنگی می دهد (بله، گوجه فرنگی یک میوه است) ،رنگ صورتی گریپ فروت . گواوا را به سختی می توانید در سبزیجات پیدا کنید.


همچنین بخوانید :آیا باید میوه و سبزیجات را با پوست مصرف کرد و یا خیر ؟


بسیاری از افرادی را میبینیم که تصور می کنند که خوردن میوه ها یا سبزیجات جایگزینی خوبی برای یکدیگر است.ما آن ها را تشویق می کنیم که تنوع بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشند.افراد کمتری به میوه خوردن علاقه ندارند و دلیل آن بافت میوه ها است.

اگر بافت نرم میوه رسیده را دوست ندارید،سعی کنید میوه های تازه یا یخ زدگی را در مخلوط کن بریزید و به نوشیدنی های خود اضافه کنید.اگر بعضی میوه ها برای شما از نظر مزه شیرین نیستند ،می توانید از جایگزین آن ها استفاده کنید به عنوان مثال نارنگی ها اغلب شیرین تر از پرتقال هستند.

اگر بافت گیاهان پخته شده را دوست ندارید،سعی کنید آن ها را خام مصرف کنید.اگر طعم سبزیجات را دوست ندارید می توانید از ادویه و یا سیر برای تغییر آن استفاده کنید.شما همچنین می توانید آن ها را در سوپ و یا ماکارانی های خود استفاده کنید.پس در پاسخ به پرسش اینکه میوه ها و سبزیجات: کدام یک برای شما بهتر است ؟ باید گفت هر دو  ،و هیچ کدام نمی تواند جایگزین دیگری باشد.

در ادامه بخوانید :

۷ راهکار برای تقویت سیستم ایمنی بدن !

چگونه با یک رژیم غذایی سالم از دست سلولیت رها شویم ؟

در روزهای گرم تابستان فقط آب بنوشید !