آثار اورجینال نتفلیکس دیگر نمی توانند برای نخل طلایی رقابت کنند !

بنا به گزارش هالیوود ریپرتر شبکه نتفلیکس از حضور در جشنواره کن منع شد!!! این در حالیست که همین چندی پیش خبر ممنوع شدن سلفی گرفتن روی فرش قرمز کن نیز منتشر شده بود.تیری فرمو، مسئول هنری فستیوال کن، گفت نتفلیکس به دلیل امتناع از انتشار محصولاتش در سینما نمی تواند در بخش رقابت برای نخل طلایی حضور داشته باشد.وی گفت برای مثال وقتی در سال گذشته دو فیلم «Okja» ساخته بونگ جون-هو و «The Meyerowitz Stories» ساخته نوآ بام‌ باخ در بخش رقابتی شرکت داده شدند، سروصدای زیادی به پا شد و با اعتراض شدید فیلمسازان فرانسوی روبه رو شد.

در سال گذشته نتفلیکس نتوانست مجوزهای پخش یک هفته ای آثارش را در سینمای های فرانسه تامین کند و خلاف قوانین رسانه ای فرانسه عمل کرد اما با این حال از رقابت آثارش در کن جلوگیری نشد.

فرمو در ادامه می گوید : سال گذشته، زمانی که این دو فیلم را انتخاب کردیم، فکر میکردم میتوانم Netflix را متقاعد کنم که آنها را در سینما پخش کند.”من متعهد بودم، آنها امتناع کردند.” اعضای نتفلیکس فرش قرمز را دوست داشتند و دوست دارند در میان فیلم های دیگر در جشنواره کن حضور داشته باشند.اما حالا درک می‌کنند که مدل کاری آنها با قوانین ما مغایر است و به همین دلیل نتفلیکس دیگر به صورت رسمی در بخش رقابتی جشنواره کن حضور نخواهد داشت.


همچنین بخوانید:معرفی فیلم The Outsider مافیا به سبک یاکوزا


قوانین جدید در جشنواره امسال که در ماه مه برگزار می شود اعمال می شود، فیلم هایی که در مسابقه نمایش داده می شود باید مجوز نمایش در سینماهای فرانسه را داشته باشند. فرمو افزود که Netflix همچنان مجاز به نمایش آثار خود در جشنواره کن است، اما این آثار دیگر نمی توانند در بخش رقابتی حضور داشته باشند. 

شبکه نتفلیکس در سال های اخیر با سرمایه گذاری های فراوانی که برای تولید محتوای اورجینال انجام داده، موفق به تولید آثار بسیار جذاب و جذب افراد با استعداد شده است. اما به دلیل بیزینس مدل این شرکت مبنی بر پخش آثار تولیدی بصورت آنلاین ، موجب اعتراض فیلم سازان و سینماگران بسیاری شده که معتقدند تاریخ سینما با اینترنت دو مقوله بسیار جدا از هم هستند.

 

در ادامه بخوانید